Visor detalle nota de prensa

Vicepresidència primera i Servicis Socials, Igualtat i Vivenda
Servicis Socials

Personal tècnic de Servicis Socials de la Conselleria atén els afectats per la DANA en els seus municipis de manera personalitzada

15/12/2024
  • La Generalitat agilitza per via d’urgència les valoracions de la renda valenciana d’inclusió i de la dependència en les zones afectades
  • 1.670 persones s’han beneficiat en el mes de novembre de la renda valenciana d’inclusió gràcies als canvis en la tramitació
  • Des del 7 de novembre fins al 9 de desembre, la Conselleria de Servicis Socials ha resolt 4.858 expedients de dependència d’afectats 

Les direccions generals de Dependència, Discapacitat i Inclusió han desplaçat diversos equips formats per personal tècnic a les localitats que han patit les conseqüències de la DANA per a detectar les necessitats i per a atendre les persones en alguna d’estes situacions de manera urgent, directa i personalitzada.

Després de contactar amb els responsables dels Servicis Socials de Massanassa, Benetússer, Paiporta, Picanya, Sedaví, Alfafar, Catarroja, Albal, Algemesí, Aldaia, Chiva i Utiel, la Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda ha oferit els seus recursos i s’han establit línies d’actuació conjunta entre les institucions, així com una programació de les actuacions de suport.

Així mateix, la Generalitat ha agilitzat per via d’urgència les valoracions de la renda valenciana d’inclusió i de la dependència en les zones afectades per la riuada, per a totes aquelles persones que ho han sol·licitat.

Renda valenciana d’inclusió

Cal recordar que la Generalitat va publicar el 7 de novembre passat una instrucció relativa a la tramitació de la renda valenciana d’inclusió (RVI) en els municipis afectats, que respon a la voluntat del Consell de prioritzar i agilitzar l’arribada d’ajuda per a cobrir les necessitats peremptòries de les noves persones més vulnerables.

Això ha permés la renovació automàtica de l’RVI als residents de les zones afectades que ja la tenien concedida i s’han prioritzat per tràmit d’urgència totes les noves sol·licituds en zones afectades.

Per tant, gràcies als canvis introduïts per la Generalitat en la tramitació d’esta prestació econòmica arran de l’emergència, 1.670 persones d’estes localitats es beneficien de l’RVI.

A més, un equip format per 12 tècnics de la Direcció General d’Inclusió ha reforçat l’atenció i actuació alhora que han visitat els municipis, amb l’objectiu de secundar i orientar els equips municipals d’RVI.

Dependència i discapacitat

D’altra banda, per a conéixer la situació de les persones dependents, s’han desplaçat tècnics de la Direcció General de Dependència a cada municipi per a prestar informació sobre la tramitació d’expedients en esta matèria. A més, un grup de valoradors realitza la programació i les valoracions pendents.

Així mateix, un equip format per 18 gravadors també col·labora en la mecanització d’expedients dels municipis afectats, segons ho van demanant els ajuntaments. A estos se sumen huit tècnics que resolen expedients, tant inicials com de revisions.

Cal destacar que, des del 7 de novembre fins al 9 de desembre, la Conselleria de Servicis Socials ha resolt 4.858 expedients de prestacions econòmiques a favor de persones dependents afectades per la DANA, 2.665 dels quals corresponen a resolucions inicials i 2.193 a revisions a l’alça de prestacions econòmiques.

A més, per a facilitar l’atenció a les persones amb discapacitat s’han habilitat llocs en l’oficina PROP situada a Massanassa i s’ha contactat amb el personal tècnic de Servicis Socials i dels centres de salut de les poblacions per a coordinar les accions entre l’Administració autonòmica i la local.