Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Promoció internacional

La Generalitat presenta l’oferta turística de la Comunitat Valenciana a Florida davant més d’un centenar d’operadors turístics estatunidencs

14/12/2024
La Generalitat presenta l’oferta turística de la Comunitat Valenciana a Florida davant més d’un centenar d’operadors turístics estatunidencs
  • El director general de Turisme, Israel Martínez, ha promocionat la destinació en un desdejuni especial dirigit a membres actius d’USTOA, la major associació nord-americana d’empreses de viatges
  • El mercat estatunidenc puja un 60 % a la Comunitat Valenciana des de 2019 i en els dos últims anys s’ha convertit en un dels cinc principals mercats emissors cap a la ciutat de València

 

La Generalitat, a través de Turisme Comunitat Valenciana, ha presentat l’oferta turística de la destinació a la ciutat de Marco Island, a Florida, davant de més d’un centenar d’operadors turístics estatunidencs.

D’esta manera, el director general de Turisme, Israel Martínez, acompanyat per la cap de l’àrea de Màrqueting de Turisme Comunitat Valenciana, Carmen Sahuquillo, ha promocionat la destinació en un desdejuni especial dirigit a membres actius d’USTOA, la major associació nord-americana d’empreses de viatges i que al llarg d’esta setmana ha celebrat la seua assemblea anual.

L’any que ve 2025, esta trobada tindrà lloc en la ciutat de València, amb el títol de ‘Cimera SIR’ (Sustainability is Responsibility) i reunirà les principals empreses de viatges nord-americanes amb proveïdors turístics i destinacions de tot el món en un entorn exclusiu.

Es tracta d’una oportunitat única per a realçar la visibilitat internacional de la Comunitat Valenciana. Per això, des de la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, que dirigix Marián Cano, s’està reforçant la línia estratègica de promoció turística als Estats Units, un mercat amb gran potencial en la nostra destinació, atés que ha crescut un 60 % a la Comunitat Valenciana des de 2019 i en els dos últims anys s’ha convertit en un dels cinc principals mercats emissors cap a la ciutat de València.

Paral·lelament a esta presentació de la destinació realitzada a Florida, el director general de Turisme, Israel Martínez, ha mantingut prop d’una vintena de reunions amb representants dels principals operadors turístics i línies aèries del país, com ara Virtuoso, Hotelbeds, Delta Vacation, United Airlines, American Airlines, Air Canada, Air Lingus o British Airways, entre altres.

Unes trobades que han permés avançar en un dels objectius de l’actual Consell, que és establir una connexió directa de la Comunitat Valenciana amb els Estats Units.

Mercat estatunidenc a la Comunitat Valenciana

Turisme Comunitat Valenciana està incrementant el seu esforç promocional en el país nord-americà motivat pel creixement d’este mercat en els últims anys, principalment després de la COVID-19.

Les últimes dades publicades mostren que el mercat estatunidenc ha augmentat un 3,1 % durant este any 2024 (de gener fins a octubre), amb l’arribada de 128.373 turistes nord-americans a la regió, que han generat més d’1.275.000 pernoctacions, un 8,4 % més que en el mateix període de 2023.

Respecte al perfil del turista estatunidenc, cal destacar que roman una mitjana de 8,9 dies, amb un gasto mitjà diari de 248 euros per persona. El mitjà de transport triat pel 99,1 % és l’avió i un 12,9 % viatja amb un paquet turístic organitzat.

Els principals motius de la visita a la Comunitat Valenciana són l’oci, amb un 71,6 %, i negocis, amb un 10,3 %. Les principals activitats triades en el 2023 van ser visites culturals, amb un 60 %; activitats gastronòmiques, amb un 75 % i el turisme urbà, al voltant d’un 90 %.

 

Galeria d'imatges