Visor detalle nota de prensa

Sanitat
Grip i COVID-19

Sanitat administra més d’1,6 milions de dosis de les vacunes contra la grip i la COVID-19 des de l’inici de la campanya d’immunització

19/12/2024
Sanitat administra més d’1,6 milions de dosis de les vacunes contra la grip i la COVID-19 des de l’inici de la campanya d’immunització
  • El director general de Salut Pública ha visitat el Centre de Salut Alfauir, a on ha rebut les dosis de les dos vacunes
  • A la Comunitat Valenciana, del total de vacunes administrades, en són 1.004.900 de grip i 663.922 de COVID-19
  • El ritme de vacunació de grip augmenta un 2 % respecte al mateix període de l’any anterior
  • Juan Beltrán ha recordat “la importància de vacunar-se per a protegir-se enfront d’estos virus respiratoris durant la temporada de fred i evitar contagis quan s’incrementa l’estada en espais tancats”

El director general de Salut Pública, Juan Beltrán, ha recordat durant la seua visita al Centre de Salut Alfauir “la importància de vacunar-se contra la grip i la COVID-19 durant este hivern, per a protegir-se enfront d’estos virus respiratoris i evitar possibles contagis quan s’incrementa l’estada en espais tancats”.

Juan Beltrán, que ha participat en la campanya de vacunació i ha rebut la dosi de les dos vacunes, ha assenyalat que “des de l’inici de la campanya de vacunació, posada en marxa per la Conselleria de Sanitat, s’han administrat 1.668.822 dosis de les vacunes de grip i COVID”. Per províncies, 634.318 corresponen a la província d’Alacant, 194.264 a la de Castelló i 840.240 a la província de València.

Així mateix, ha assenyalat que “l’objectiu de la Conselleria és conscienciar de la importància de la vacunació, per la qual cosa s’està realitzant una campanya de captació activa per a facilitar la immunització a tota la població”. De manera que enguany s’administra la vacuna a la població en general sense cita prèvia en els centres de salut des del 4 de novembre, un mes abans que en la campanya passada.

Així, ha subratllat que l’acció de vacunar-se és “la mesura més eficaç per a frenar la transmissió de tots dos virus a altres persones, ja que preveu contraure infeccions respiratòries que a vegades comporten complicacions més greus entre la població vulnerable”.

Quant a la vacuna de la grip, enguany s’ha incrementat un 2 % el ritme d’immunització respecte al mateix període de l’any anterior. En este sentit, des de la posada en marxa de la campanya d’immunització, 1.004.900 persones de la Comunitat Valenciana ja s’han vacunat contra la grip. En concret, 383.972 són ciutadans d’Alacant, 117.146 de Castelló i 503.782 de València.

A més, el director general de Salut Pública ha valorat el fet que este 2024, “amb la vacunació de grip en centres escolars, que s’ha realitzat en més de 700 col·legis, s’ha incrementat la immunització dels xiquets de 3 i 4 anys d’un 30 % en 2023 a més d’un 40 % enguany”. Actualment s’han administrat més de 20.837 dosis a menors en els seus centres educatius.

D’altra banda, s’han administrat fins ara un total de 663.922 dosis de la vacuna de la COVID-19. Per províncies, 250.346 corresponen a Alacant, 77.118 a Castelló i 336.458 a València.

Segons ha recordat Juan Beltrán, “cada any la soca que circula de COVID-19 és distinta i les vacunes que s’administren estan elaborades per a protegir al màxim contra eixa soca, per això la importància que té vacunar-se contra este virus cada any”.

Reforç de la vacunació

La Conselleria de Sanitat ha incorporat a la campanya d’enguany una unitat mòbil de vacunació que, des del 9 de novembre passat, s’ha desplaçat a diversos municipis i s’ha instal·lat en zones de gran afluència de població amb l’objectiu d’acostar i facilitar la vacunació a la ciutadania, tant de grip com de COVID-19.

En este sentit, la unitat ha recorregut els municipis d’Alacant, Elx, Castelló, Vila-real, Gandia, València, Alcoi, Benidorm i Torrevieja. En total, s’han administrat 3.749 dosis gràcies a este dispositiu itinerant.

Una altra de les mesures adoptades per Sanitat ha sigut la incorporació als centres sanitaris dels municipis afectats per les riuades d’equips extraordinaris amb dedicació exclusiva per a vacunar la ciutadania contra la grip i la COVID-19.

Durant la setmana següent a les inundacions, la vacunació va descendir en estes zones a unes 1.600 dosis administrades ateses les dificultats del moment, però amb estos equips de vacunació de reforç de grip i COVID-19 es va aconseguir que, durant la primera setmana en la qual es van incorporar estos equips, augmentara el ritme de vacunació i s’arribara a administrar 8.000 dosis més en només una setmana.

Galeria d'imatges

Talls de veu relacionats

DG Salut Pública, Juan Beltrán