Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Sanitat instal·la en 185 centres sanitaris un sistema digital de gestió de torns per a agilitzar l’assistència

- A través d’esta ferramenta el pacient comunica la seua arribada al centre i rep informació sobre la seua cita, l’hora i la sala d’espera a la qual acudir
- L’objectiu és que a finals de 2025 estiguen implantats ja en la gran majoria de centres de salut, centres d’especialitats i hospitals, i posteriorment s’estendrà a tot el Sistema
- Sanitat ha invertit 10,8 milions d’euros per a l’adquisició i posada en funcionament d’esta ferramenta digital
La Conselleria de Sanitat ha instal·lat un sistema digital de gestió de torns en 185 centres sanitaris de la Comunitat Valenciana, una ferramenta destinada a agilitzar i organitzar el circuit assistencial des de l’arribada del pacient fins que és atés en la consulta.
Per províncies, compten ja amb este sistema digital 55 centres de la província d’Alacant, 35 de Castelló i 95 de València.
Segons ha explicat el secretari autonòmic de Planificació, Informació i Transformació Digital de la Conselleria de Sanitat, Bernardo Valdivieso, “es tracta d’un nou sistema digital que permet optimitzar el flux de pacients que assistixen als centres de salut i organitzar l’itinerari assistencial que han de seguir. D’esta manera, s’aconseguix una millora en l’organització de l’activitat diària en els centres, la qual cosa beneficia tant els pacients com els professionals”.
En este sentit, el pacient amb cita presencial ha de registrar la seua arribada al centre sanitari introduint el seu SIP o el NIF en el quiosc digital, que se situarà principalment en el vestíbul. En eixe moment, obté un tiquet amb un codi de set dígits, la informació de la cita, l’hora, el servici assistencial, el lloc de la consulta (planta i edifici) i la sala d’espera.
A continuació, a través de les pantalles que hi ha instal·lades en les sales d’espera, el pacient és avisat del seu torn gràcies al codi que ha obtingut prèviament. “Este sistema digitalitzat permet controlar els temps d’espera de cada pacient i alleujar la càrrega administrativa als professionals del centre, la qual cosa repercutix positivament en la millora de l’atenció que reben els usuaris del centre”, ha assenyalat Bernardo Valdivieso.
A més, després de finalitzar la consulta, el pacient que ho vullga pot sol·licitar un justificant d’assistència en el mateix quiosc digital.
Implantació en els centres de manera progressiva
La implantació d’esta ferramenta en els centres sanitaris s’està realitzant de manera progressiva. L’objectiu de la Conselleria de Sanitat és que, a finals de l’any 2025, la majoria de centres de salut, centres d’especialitats i hospitals compten amb este sistema de gestió de torns. Posteriorment, s’estendrà a tots els centres assistencials.
Per a dur-ho a terme, la Conselleria de Sanitat ha fet una inversió de 10,8 milions d’euros, que permetrà el desplegament total d’este sistema en els centres sanitaris del Sistema Valencià de Salut. Es tracta d’una actuació que s’emmarca en l’Estratègia de salut digital dissenyada per a dotar el Sistema Sanitari dels recursos tecnològics i tècnics que afavorisquen una atenció sanitària de qualitat orientada a l’excel·lència.
Galeria d'imatges
Talls de veu relacionats
SA Bernardo Valdivieso