Hisenda i Economia

El Consell declara d’emergència la contractació del subministrament d’equipament d’ordinadors per a personal públic a conseqüència de la DANA

30/12/2024
  • L’equipament està destinat a reemplaçar unitats que es van perdre en la riuada en oficines públiques de la Generalitat
  • El contracte ha sigut adjudicat per un import de 2,5 milions d’euros i té un termini d’execució de quatre mesos

 

El Consell ha pres raó de la declaració d’emergència per a la contractació i adjudicació, per part de la Conselleria d’Hisenda i Economia, del subministrament d’equipament d’ordinadors portàtils i de sobretaula en l’àmbit de l’Administració del Consell per a la substitució d’unitats que es van danyar a conseqüència de la DANA.

El contracte ha sigut adjudicat a Idiomund SL, per un import total de 2.540.576,50 euros (IVA inclòs) i té un termini d’execució de quatre mesos.

En concret, la Conselleria d’Hisenda i Economia ha tramitat d’emergència l’adquisició de 1.500 ordinadors portàtils i 350 ordinadors de sobretaula, 1.850 monitors, 1.500 docking stations i 1.850 perifèrics i accessoris per a este equipament (cadenats, maletí, teclat i ratolí i auriculars) destinat al personal de l’Administració del Consell.

Subministrament i reposició d’equipament

A conseqüència de la DANA patida a la Comunitat Valenciana el passat 29 d’octubre, la zona afectada va viure la destrucció de la major part de l’equipament informàtic que formava part de les oficines públiques de la Generalitat, entre estes els centres Labora o instal·lacions dependents de la Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda i de la Conselleria d’Agricultura.

Per tant, la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC) ha necessitat reposar l’equipament que ha desaparegut o ha quedat inservible.

Atenció a la ciutadania

Així mateix, el Consell ha posat en marxa diferents iniciatives per a atendre la ciutadania afectada en els municipis. Concretament, la Generalitat ha implementat diversos plans i projectes amb l’objectiu d’oferir una atenció més pròxima i eficient, parar atenció telefònica i en línia per a resoldre dubtes i gestionar tràmits de manera remota, facilitar l’accés a servicis públics, reduir la bretxa digital i proporcionar assessorament sobre ajudes i servicis disponibles, entre altres mesures.

A més, es preveu continuar posant en marxa altres iniciatives en la mateixa línia de suport a la població afectada.

Estes accions requerixen la dotació d’equips informàtics en les dependències afectades per la DANA, en ubicacions designades per al seu ús per part del personal públic voluntari, la nova oficina PROP de Massanassa o l’atenció itinerant a la ciutadania de Labora. Igualment, s’ha dotat d’equips informàtics el personal de reforç en el servici 1·1·2· CV, així com el Centre de Coordinació Operativa Integrat (Cecopi).

Finalment, s’ha subministrat equipament al personal empleat públic afectat per la DANA o per les mesures de restricció de la mobilitat, perquè poguera continuar prestant els seus servicis en modalitat de teletreball.