Detalle nota de prensa - Comunica GVA
FGV destina més de 23 milions d’euros per a reconstruir els tallers i els edificis de València Sud

- S’han adjudicat tres contractes d’emergència per a rehabilitar l’edifici principal d’oficines, lloc de comandament, tallers i per als locals auxiliars
- De manera paral·lela es treballa en la renovació del conjunt de vies d’accés i auxiliars afectades
La Generalitat, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), destina més de 23 milions d’euros a reconstruir el conjunt d’instal·lacions que integren el complex de València Sud i que inclou les oficines centrals, lloc de comandament, tallers i la resta d’edificis auxiliars, com l’oficina d’accés i seguretat, arxiu històric, seus sindicals, servici mèdic o instal·lacions fixes i manteniment.
Per a executar estos treballs s’han adjudicat tres contractes per via d’emergència. El primer d’estos afecta l’edifici principal d’oficines al qual es destinen uns onze milions d’euros; un segon per al taller d’unitats metro i edificis auxiliars, dotat amb prop de sis milions de pressupost, i un tercer que supera els sis milions d’euros i permetrà rehabilitar els complexos d’operacions, arxiu històric i manteniment d’instal·lacions fixes i altres locals.
Estos treballs han començat una vegada s’han completat les labors prèvies de neteja, desenrunament i retirada de residus que s’han fet en el conjunt d’estes instal·lacions, situades a 1.200 metres del barranc del Poio, i que es van vore afectades greument per les inundacions del 29 d’octubre passat.
Instal·lacions i infraestructures arrasades
El complex de València Sud és la seu central d’FGV i acull el lloc de comandament, tallers, diferents edificis de manteniment, oficines i l’estació de les línies 1, 2 i 7.
Les destrosses han sigut importants, fins al punt que van deixar fora de servici el lloc de comandament de la xarxa de Metrovalencia que s’ha instal·lat provisionalment en tallers Machado. Les obres previstes permetran situar el nou lloc de comandament en la primera planta i reorganitzar la resta de servicis que es presten en l’edifici principal.
Junt amb l’edifici d’oficines principal s’ha previst rehabilitar els diferents locals, com la garita d’accés; menjador; servici mèdic; despatxos sindicals; aules de formació; vestidors; planta baixa de tallers; oficines d’operacions i seguretat; a més de l’arxiu històric.
Una altra part especialment danyada del complex de València Sud han sigut les dependències d’instal·lacions fixes que alberga oficines, tallers, zones d’emmagatzematge i vestidors dels diferents servicis de manteniment.
De la mateixa manera, el desbordament del barranc va arribar a inundar i inutilitzar l’equipament, la maquinària, les ferramentes i els materials de recanvi del taller destinat al material mòbil a València Sud, sense els quals es fa absolutament inviable prestar el servici ferroviari.
Per a fer front a la renovació de l’equipament del taller hi ha previst un altre contracte per a adquirir la maquinària i els equips tècnics.
Renovació de via de València Sud
De manera paral·lela, FGV treballa des de fa setmanes en la renovació del conjunt de vies d’accés i vies auxiliars de València Sud, al qual es destinen uns 15 milions d’euros i que permetrà que a principis de febrer de 2025 els trens de les línies 1, 2 i 7 puguen arribar a esta estació.
En conjunt es treballa en la renovació de 8 vies destinades a la circulació dels trens que presten servici i altres 20 de caràcter auxiliar per al manteniment i l’accés a tallers. En total es renovaran uns 10.000 metres de via, amb les seues corresponents instal·lacions.