Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Turisme Comunitat Valenciana presenta l’estand de Fitur als municipis de la província de Castelló
- En esta edició del certamen, la marca de Castelló donarà recer a un total de 135 municipis de la província, que tindran més recursos que mai per a promocionar la seua oferta
- S’amplien les ferramentes i els recursos destinats a les localitats amb l’objectiu de potenciar la seua visibilitat
El secretari autonòmic de Turisme, José Manuel Camarero, ha mantingut este divendres una reunió amb els municipis de la província de Castelló, per a presentar les ferramentes amb les quals comptaran les localitats en Fitur 2025 per a poder promocionar les seues destinacions.
Esta trobada s’emmarca en la ronda de reunions que està establint Turisme Comunitat Valenciana per a coordinar la participació municipal en la pròxima edició d’este certamen que acollirà Madrid del 22 al 26 de gener.
La presentació, celebrada en la Casa dels Caragols, ha comptat amb més de 40 assistents, entre alcaldes, regidors i tècnics de turisme, i amb la participació del director general de Turisme, Israel Martínez, i el diputat provincial de Turisme de Castelló, Andrés Martínez.
El secretari autonòmic de Turisme ha destacat la imatge homogènia i la professionalitat de l’estand de la Comunitat Valenciana per a esta edició de Fitur, “el nostre objectiu és demostrar que la nostra oferta turística està a ple rendiment i preparada”, ha ratificat.
Així mateix, Camarero ha insistit que “volem que els turistes vinguen perquè la Comunitat Valenciana és la millor destinació, com sempre ho ha sigut”. En este sentit, ha recordat que l’estand de la Comunitat Valenciana d’esta edició “respon al moment turístic excepcional, en què s’estan registrant xifres històriques”.
En 2024, la Comunitat Valenciana ha batut el rècord de turisme internacional amb més d’11 milions de turistes i més de 14.300 milions d’euros de gasto, segons dades de l’INE fins a novembre de 2024. A més, el turisme nacional continua deixant xifres importants, més de 76 milions de pernoctacions i més de 4.000 milions d’euros de gasto, segons dades de l’INE fins a setembre de 2024.
Per la seua banda, el vicepresident i responsable de l’Àrea de Turisme, Andrés Martínez, ha assenyalat que “la Diputació de Castelló anirà a Fitur per a mostrar un any més el gran potencial que té la província i les seues excel·lències turístiques. Serem presents en un espai global de treball a on tindran cabuda els 135 municipis de la província, i un extens programa compost per nombroses presentacions de productes turístics locals, demostracions gastronòmiques i altres accions professionals diàries”.
Amb l’objectiu de continuar reforçant la desestacionalització, la institució provincial continuarà apostant per Castelló Ruta de Sabor, Castelló Cycling, Castelló Sènior i Castelló Terra de Festivals.
Reforç de les ferramentes de l’estand
Respecte a les ferramentes amb les quals podran comptar els municipis per a promocionar les seues destinacions en l’estand de la Comunitat Valenciana de Fitur 2025, José Manuel Camarero ha subratllat que “mai els municipis havien tingut tants recursos a la seua disposició per a desplegar la seua agenda professional durant la fira”.
Entre altres ferramentes, comptaran amb sales de presentacions, catàlegs virtuals en els quals els assistents podran accedir amb codis QR, amb una aposta per incrementar la sostenibilitat amb l’eliminació del paper, o una zona de showcooking, en la qual podran mostrar la seua oferta gastronòmica amb la preparació i presentació d’elaboracions culinàries.
En l’estand de la Comunitat Valenciana de Fitur 2025, les set marques turístiques de la Comunitat Valenciana comptaran amb espai propi, que donaran recer a totes les localitats. A més, els dies de fira destinada al públic general, durant el cap de setmana, els municipis podran utilitzar tot l’espai professional per a promocionar-se a través de concursos, activitats d’oci, tallers i exposicions, entre d’altres.