Hisenda i Economia

L’operadora de telecomunicacions de la Generalitat (ISTEC) obté la triple certificació en gestió de qualitat, medi ambient i seguretat laboral

22/01/2025
  • La consellera Ruth Merino destaca que este assoliment reflectix el compromís d’Istec “amb la qualitat i la sostenibilitat”, i la posiciona com una de les entitats públiques “més avançades en la gestió responsable”
  • Les certificacions ISO obtingudes per ISTEC reconeixen la seguretat i confiança en les transaccions electròniques gestionades per l’operadora i el seu suport especialitzat en projectes tecnològics i de l’administració electrònica

 

La societat Infraestructures i Serveis de Telecomunicacions i Certificació (Istec), operadora pública de telecomunicacions i prestador qualificat de servicis de confiança electrònica de la Generalitat, ha aconseguit una fita rellevant amb l’obtenció de tres certificacions internacionals de gran prestigi en gestió de qualitat (ISO 9001), gestió ambiental (ISO 14001) i gestió de seguretat i salut en el treball (ISO 45001).

La consellera d’Hisenda i Economia, Ruth Merino, ha destacat que la consecució d’este assoliment “suposa implantar un sistema de gestió integral per a l’excel·lència operativa”, i ha afegit que esta combinació de certificacions evidencia “el compromís integral d’Istec amb la qualitat, la seguretat i la sostenibilitat, que la posiciona com una de les entitats públiques més avançades en la gestió responsable i alineada amb estàndards internacionals”.

En concret, esta certificació en ISO 9001, 14001 i 45001 no només implica complir alts estàndards i exigències, sinó també adoptar una cultura de millora contínua i responsabilitat social mitjançant la integració d’estes normes en les seues operacions diàries.

A més, este reconeixement garantix als seus usuaris i col·laboradors un servici d’excel·lència, un entorn laboral segur i un impacte ambiental minimitzat, alineats amb els valors de desenrotllament sostenible i eficiència operativa.

En este sentit, Ruth Merino ha valorat l’aposta decidida de la Generalitat “per les tecnologies més avançades, cosa que la situa a l’avantguarda en la digitalització de l’Administració, així com en l’expedició de certificats electrònics”.

Sistema de gestió integral per a l’excel·lència operativa

Les certificacions ISO 9001, ISO 14001 i ISO 45001 atorguen a esta entitat del sector públic de la Generalitat, adscrita a la Conselleria d’Hisenda i Economia, un sistema de gestió integral que abasta les seues principals àrees d’actuació: servicis de transport, difusió, allotjament i operació de telecomunicacions sobre les xarxes gestionades per Istec; servicis de seguretat i de confiança en les transaccions electròniques; suport especialitzat en projectes tecnològics en TIC, telecomunicacions i administració electrònica, així com en projectes d’investigació, desenrotllament i innovació (I+D+i).

Així mateix, esta estructura de gestió enfortix les pràctiques de l’empresa en tres àrees estratègiques claus per a l’organització. En primer lloc, la certificació ISO 9001 garantix que Istec ha implementat un sistema de gestió de qualitat centrat en la satisfacció del client i en la millora contínua dels seus processos i servicis.

D’altra banda, ISO 14001 avala que este ens públic gestiona de manera responsable el seu impacte ambiental mitjançant pràctiques sostenibles i respectuoses amb l’entorn, i, finalment, ISO 45001 certifica que Istec disposa d’un sistema robust de gestió de seguretat i salut en el treball que protegix la integritat i el benestar de tot el seu equip humà.

Nivells de certificació i exigència creixent

Esta triple fita de certificació enfortix la confiança en els servicis que oferix Istec i demostra la seua dedicació en totes les àrees d’actuació, alhora que confirma la capacitat d’adaptar les seues pràctiques als estàndards internacionals amb un servici eficient per als seus usuaris i un entorn òptim de treball per a tot el seu equip.

Les normes ISO establixen un conjunt de principis i requisits reconeguts internacionalment per a assegurar una operativa eficient, segura i sostenible dels processos de les organitzacions.

Igualment, estes normes s’actualitzen regularment per a adaptar-se als canvis tecnològics i reguladors, i permetre a les empreses garantir la qualitat dels seus servicis i minimitzar el seu impacte en l’entorn.

Cal destacar que este assoliment se suma a les certificacions de què ja disposava l’entitat, que inclouen l’ISO 27001 (gestió de seguretat de la informació), l’Esquema Nacional de Seguretat (ENS) nivell alt i la certificació eIDAS, que garantix la confiança en les transaccions electròniques en l’àmbit europeu.