Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Marián Cano entrega els Premis Creaturisme a les millors experiències turístiques desenrotllades per empreses de la Comunitat Valenciana

- Estos premis destaquen el compromís i la dedicació del teixit empresarial turístic de la Comunitat Valenciana reconeixent productes experiencials innovadors i sostenibles
- La consellera destaca “el paper fonamental de les empreses en la creació d’experiències turístiques que integren sostenibilitat i innovació com a eixos estratègics de la seua proposta de valor”
La Generalitat ha entregat els guardons corresponents a la III edició dels Premis Creaturisme, que busquen reconéixer les millors experiències turístiques desenrotllades per empreses de la Comunitat Valenciana.
Els Premis Creaturisme destaquen el compromís i la dedicació del teixit empresarial turístic de la Comunitat Valenciana reconeixent productes experiencials innovadors i sostenibles que capitalitzen els recursos naturals, paisatgístics, culturals, patrimonials i gastronòmics de la Comunitat Valenciana.
Així, en la categoria L’Exquisit Mediterrani, el guardó ha sigut per a ‘Paella experience’, de Valencia Club Cocina; mentres que el reconeixement Compromís Sostenible ha recaigut en ‘Descans entre vinyes’, de Bodegas Nodus.
D’altra banda, el premi de la categoria Natural-Rural ha sigut per a ‘Recorregut per la comarca de la Vall de Seta: agroturisme i enoturisme en estat pur’, de Ca Iaia Rosario. El guardó de Mediterrani Cultural ha recaigut en ‘Visita guiada Centre d’Art Hortensia Herrero’, impulsada pel Centre d’Art Hortensia Herrero, mentres que en Innovació s’ha distingit l’experiència ‘Veient les estreles amb uns altres ulls’, de l’empresa Estrellas en Ruta.
El reconeixement de Mediterrani Actiu-Esportiu ha sigut per a l’empresa Export Actiu, per l’experiència ‘Educabike en la Via Verda Ojos Negros’; i el de Mediterrani Accessible, per a ‘Experiència Wine & Collage’, de PROAVA.
Programa Creaturisme
En l’entrega dels reconeixements, la consellera de Turisme, Marián Cano, ha destacat “el paper fonamental de les empreses en la creació d’experiències turístiques que integren sostenibilitat i innovació com a eixos estratègics de la seua proposta de valor”, remarcant que el treball que exercixen “reforça la competitivitat de la destinació i, a més, amplia i diversifica l’oferta, alhora que l’adapta a les noves demandes del viatger”.
Cano ha realçat que, en estos moments, el programa Creaturisme compta amb 174 empreses en la categoria Business, “augmentant el seu compromís amb la formació i la mentorització”.
A més, “gràcies a este esforç, hem aconseguit estructurar més de 700 experiències emmarcades en les nostres principals línies de producte: turisme actiu-esportiu, natural-rural i cultural, pilars de la nostra identitat amb el concepte d’actitud mediterrània”, ha assenyalat.
Enguany, el programa aferma la seua gran aposta per la gastronomia amb ‘Experiències L’Exquisit’, un producte nou que reunix les millors propostes d’empreses i servicis vinculats al turisme gastronòmic en totes les seues expressions.
A més, la consellera ha insistit en el fet que “en el nostre full de ruta per a un turisme més sostenible, enguany s’ha llançat una iniciativa nova dins de Creaturisme: la creació d’indicadors de sostenibilitat que certifiquen l’impacte positiu de les experiències turístiques”.
En este context, ha explicat que “per mitjà de la formació i mentorització, ajudem les empreses a integrar valors sostenibles i demostrar al mercat que la Comunitat Valenciana no només atrau públics diferents, sinó que ho fa d’una manera cada vegada més responsable”.
El programa Creaturisme està impulsat per la Generalitat i compta amb més de 1.100 empreses. A través d’este programa s’impulsen productes turístics especialitzats i de base experiencial capaços d’atraure nínxols de mercat i, al mateix temps, reforçar l’oferta turística tradicional de sol i platja, city break, MICE, golf i gastronomia.
El principal objectiu de l’estratègia Creaturisme és impulsar la diferenciació de l’oferta turística valenciana i el desenrotllament de productes turístics aptes per a crear paquets i comercialitzar-los.