Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
FITUR2025

La Generalitat presenta en Fitur la major campanya turística per a consolidar la Comunitat Valenciana com a destinació destacada nacional i internacional

23/01/2025
La Generalitat presenta en Fitur la major campanya turística per a consolidar la Comunitat Valenciana com a destinació destacada nacional i ...
  • Amb una inversió de 12 milions d’euros, la campanya inclou un espot dissenyat per a inspirar i atraure visitants nacionals i internacionals, accions en 12 països i un reforç en màrqueting digital i xarxes socials
  • Destaca l’increment del 30 % del pressupost destinat al mercat internacional, amb el focus posat en el nostre principal emissor, Regne Unit, i en mercats llunyans com els Estats Units, el Japó o la Xina
  • La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme destaca que “enguany marcarà un abans i un després en la promoció turística de la Comunitat Valenciana”, i subratlla que “esta campanya plasma l’essència del que som”

 

La Generalitat ha presentat este dijous en Fitur la nova campanya de publicitat per a la promoció de la Comunitat Valenciana i els seus productes i destinacions turístiques en 2025, la major campanya de tota la seua història i que té com a objectiu consolidar la Comunitat com una de les destinacions turístiques més destacades tant en l’àmbit nacional com internacional.

Una campanya a la qual s’han destinat més de 12 milions d’euros (IVA inclòs), amb un notable increment del 30 % a l’import destinat a la promoció internacional i amb el focus posat en el nostre principal emissor, Regne Unit, i en mercats llunyans com els Estats Units, el Japó o la Xina.

A més, inclou un nou espot televisiu dissenyat per a inspirar i atraure visitants, i un pla de mitjans dirigit al mercat autonòmic, nacional i internacional, amb accions en 12 països diferents, i amb un reforç important en l’estratègia de màrqueting digital.

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha volgut destacar que “enguany marcarà un abans i un després en la promoció turística de la Comunitat Valenciana”, i ha subratllat que “esta campanya plasma l’essència del que som i del que volem compartir amb el món”.

Cano ha subratllat que “este projecte ha nascut de l’esforç col·lectiu i de la ferma convicció que la nostra Comunitat no només és una destinació, sinó una experiència que connecta emocions, històries i persones”.

En este context, Cano ha posat l’accent en el fet que “la indústria turística de la Comunitat Valenciana s’ha afermat com un dels principals motors del nostre desenrotllament econòmic, registrant xifres històriques que la posicionen com una autèntica potència en si mateixa”. Així, ha recordat que, amb l’arribada de 30 milions de turistes internacionals i un impacte econòmic que supera els 20.000 milions d’euros, el turisme aporta el 16 % del nostre PIB.

Segons la consellera, “la resiliència de la nostra Comunitat i l’esforç dels actors del sector ens han permés mirar cap avant amb determinació”, i ha assenyalat que “esta campanya és una prova d’això”.

En este sentit, ha especificat que “hem dissenyat una estratègia que no només busca atraure més turistes, sinó també posicionar la Comunitat Valenciana com una destinació referent en sostenibilitat, innovació i autenticitat”. Cano ha subratllat que “volem que cada visitant que trie la nostra terra s’emporte amb ell una experiència inoblidable, que parle de la nostra riquesa, la nostra hospitalitat i la nostra identitat mediterrània”.

Inversió rècord en publicitat

Enguany, Turisme Comunitat Valenciana desplegarà la major inversió publicitària de la seua història, dotada amb 12 milions. Este esforç pressupostari busca no només mantindre el creixement sostenible i sostingut de la Comunitat Valenciana, sinó també obrir noves oportunitats per a desestacionalitzar el turisme, diversificar l’oferta i posicionar-se com una destinació atractiva els 365 dies de l’any.

La inversió es concentrarà en campanyes d’alt impacte, tant en mitjans tradicionals com digitals, enfocades en mercats clau i en segments específics de turistes que busquen experiències autèntiques, sostenibles i úniques.

Primer estand propi en ITB Berlín

A més, per primera vegada en vint anys, la Comunitat Valenciana tindrà un estand propi en la fira ITB Berlín, l’esdeveniment de turisme més important a escala mundial i una plataforma essencial per a enfortir relacions amb el mercat alemany.

El mercat alemany, origen principal de turistes a Europa, ocupa el quint lloc a la Comunitat Valenciana. Per això, l’objectiu del Consell és aprofitar esta ocasió per a reposicionar la regió en este mercat clau.

Nou enfocament en l’estratègia en xarxes socials

El desplegament en fires internacionals i les campanyes tradicionals de publicitat es complementaran enguany amb una ambiciosa estratègia en xarxes socials. Este enfocament digital estarà basat en la nova campanya publicitària i tindrà com a eix central les experiències i els productes turístics més representatius de la nostra Comunitat.

L’objectiu de Turisme és que els potencials turistes tinguen present la Comunitat Valenciana en el seu dia a dia mentres naveguen per les seues plataformes digitals. Es mostrarà l’oferta d’una manera inspiradora i pròxima, enfocant-la en aspectes clau com la diversitat de destinacions, l’autenticitat de les nostres experiències i el caràcter acollidor de la nostra regió.

A través d’esta estratègia, “aspirem al fet que la Comunitat Valenciana no només siga visible, sinó que passe a estar en la ment del viatger, posicionant-nos com la seua primera opció a l’hora de planificar la seua pròxima escapada”, ha assenyalat Cano.

Esta nova campanya publicitària de la Comunitat Valenciana no és simplement una invitació a descobrir el nostre territori, sinó una estratègia acuradament dissenyada per a aconseguir dos grans objectius: promoure un creixement turístic sostingut i sostenible, i consolidar la diversificació de la nostra oferta turística.

Diversificació: una oferta per a tots i tot l’any

Un altre dels pilars fonamentals d’esta campanya és la diversificació. Així, “volem demostrar que la Comunitat Valenciana és molt més que una destinació estacional o centrada en una única classe d’experiència. Per això, la campanya, per mitjà de CreaTurisme, inclou continguts experiencials que abasten tot el territori, que subratllen els atractius turístics de cada racó de la Comunitat i que s’estenen al llarg de les quatre estacions de l’any”.

En este sentit, s’ha posat un especial èmfasi en productes i experiències que tenen el potencial d’allargar la temporada turística. Entre estos destaquen el golf, la gastronomia, els esdeveniments esportius, la cultura, la relaxació i la naturalesa, i la música i els festivals.

Tota esta riquesa es reflectix en esta campanya, que destaca per la seua creativitat i energia. Amb un estil que combina un toc musical i festiu, colors brillants i una estètica dinàmica, “volem transmetre la vitalitat i l’esperit acollidor que ens caracteritza. Cada peça publicitària, cada missatge i cada imatge estan dissenyats per a evocar l’alegria, la diversitat i l’autenticitat de la nostra terra, alhora que convida el viatger a viure una experiència inoblidable”, ha explicat Cano.

Finalment, la consellera ha indicat que la campanya impulsada per Turisme Comunitat Valenciana ha sigut realitzada per Serviceplan España i produïda per ISOLA Films.

Galeria d'imatges