Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Fitur 2025

Turisme demana més coordinació al Govern d’Espanya per a la promoció de la Comunitat Valenciana

24/01/2025
  • La consellera Marián Cano valora “qualsevol campanya”, encara que insistix en “el diàleg perquè siga realment eficaç”
  • La Generalitat desplegarà enguany la major campanya turística, amb 12 milions d’euros per a consolidar la Comunitat Valenciana com a destinació destacada nacional i internacional

 

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha demanat al Govern d’Espanya que “concrete en què consistiran les accions de promoció internacional de la Comunitat Valenciana” anunciades pel ministre d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu, i ha sol·licitat “més coordinació i diàleg perquè esta campanya siga realment eficaç”.

Per a la consellera, que ha valorat l’anunci del ministre de realitzar una campanya de la Comunitat Valenciana després de les riuades del passat mes d’octubre, “el turisme ha de ser sempre fruit de la col·laboració, i necessitem estar perfectament alineats per a remar tots en la mateixa direcció”.

En este sentit, en Turisme Comunitat Valenciana han lamentat que el Govern central no haja “informat prèviament d’esta campanya ni de l’anunci, ni haver sigut convidats a assistir a l’acte amb el ministre, la qual cosa dona una imatge de falta de col·laboració”.

De fet, este dijous, el secretari autonòmic de Turisme, José Manuel Camarero, ha mantingut una reunió amb responsables de Turespaña, en la qual es van tractar altres assumptes relacionats amb la promoció de València, inclosa la celebració, l’estiu que ve, del 40 aniversari de Turespaña. En eixa trobada també es va abordar la presència valenciana en la ITB de Berlín, a on per primera vegada en 20 anys la regió acudirà amb un estand propi.

Així, Camarero ha recordat que, també este mateix dijous, la Generalitat “ha presentat la campanya més gran de la seua història”, amb una inversió de 12 milions d’euros, amb l’objectiu de “canalitzar la reconstrucció emocional després de les tràgiques riuades del passat mes d’octubre”.

Esta campanya inclou un espot dissenyat per a inspirar i atraure visitants nacionals i internacionals, accions en 12 països i un reforç en màrqueting digital i xarxes socials. A més, amb un increment del 30 % del pressupost destinat al mercat internacional, posa el focus en el principal emissor de turistes estrangers cap a la Comunitat Valenciana, el Regne Unit, i en mercats llunyans com els Estats Units, el Japó o la Xina.

Es tracta d’una nova campanya promocional que marcarà un abans i un després en la promoció turística de la Comunitat i que plasma l’essència de la nostra ‘Actitud Mediterrània’.