Vicepresidència segona i Conselleria per a la Recuperació Econòmica i Social de la Comunitat Valenciana

El Consell aprova la creació de la Comissió Interdepartamental per al Seguiment i Coordinació de la Postemergència DANA 2024

28/01/2025
  • El decret llei establix el marc organitzatiu i competencial per a coordinar totes les accions del Consell vinculades a la recuperació econòmica i social
  • La comissió s’encarregarà de proposar inversions i projectes concrets per a aconseguir la tornada a la normalitat i fixarà els objectius de la postemergència, entre altres funcions

El Consell ha aprovat la creació de la Comissió Interdepartamental per al Seguiment i Coordinació de la Postemergència Dana 2024, a través d’un decret llei que regula els instruments de coordinació per a la tornada a la normalitat després de la DANA registrada el 29 d’octubre i a primers de novembre de 2024 a la Comunitat Valenciana.

Este decret llei establix el marc organitzatiu i competencial, propi i específic, per a coordinar i impulsar totes les accions del Consell vinculades a la recuperació econòmica i social, en el qual es designa com a òrgan competent la Vicepresidència Segona i Conselleria per a la Recuperació Econòmica i Social de la Comunitat Valenciana.

Funcions i composició de la comissió

La comissió interdepartamental tindrà entre les seues funcions proposar inversions i definir projectes concrets per a aconseguir la tornada a la normalitat i fixar els objectius concrets de la fase de postemergència, per a la qual cosa ha de garantir una visió unificada en les decisions adoptades.

Així mateix, s’encarregarà de recopilar i analitzar la informació sobre els danys a particulars, servicis i infraestructures públiques i proposar els criteris del repartiment d’ajudes per a aconseguir com més prompte millor la tornada a la normalitat.

Este òrgan de coordinació també haurà d’estudiar i proposar les necessitats de col·laboració amb altres administracions i institucions mitjançant la firma de convenis o acords, així com conéixer les actuacions de l’Administració de l’Estat i garantir la seua complementarietat amb les decisions de la Generalitat, entre altres funcions.

La comissió estarà presidida per la persona titular de la Vicepresidència Segona i comptarà amb vocals que representen cada una de les conselleries de la Generalitat i els organismes autònoms competents en infraestructures, carreteres, vivenda, educació, agricultura, sanitat, pesca, servicis socials, indústria, medi ambient i hisenda.

La interdepartamental es constituirà a instàncies de la seua presidència i la freqüència de les reunions, presencials o telemàtiques, s’establirà en funció del volum i urgència de les decisions que s’hauran d’adoptar.

Cal recordar que la Llei 13/2010, de 23 de novembre, de protecció Civil i Gestió d’Emergències regula dos instruments de coordinació després de l’emergència per a aconseguir la tornada a la normalitat: la Comissió Interdepartamental per al Seguiment i Coordinació de la Postemergència i l’Oficina Única Postemergència.