Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Ruth Merino visita l’Oficina Liquidadora d’Aldaia afectada per la riuada i agraïx al personal el seu “esforç i dedicació” davant la campanya de la renda

- L’Oficina Liquidadora de Districte Hipotecari d’Aldaia forma part de la xarxa de 65 punts d’atenció habilitats enguany per l’Agència Tributària Valenciana (ATV) per a fer la declaració de l’IRPF de manera presencial
- La consellera d’Hisenda subratlla la importància de “l’atenció gratuïta i personalitzada”, especialment per a les persones afectades per la riuada, els quals podran aplicar-se beneficis fiscals aprovats per la Generalitat
- L’Oficina Liquidadora d’Aldaia, que ja està operativa, va estar quasi dos mesos tancada per la riuada i el seu personal va ser temporalment traslladat a les dependències del Registre Mercantil de València
La consellera d’Hisenda i Economia, Ruth Merino, ha subratllat la importància de l’atenció “gratuïta i personalitzada” prestada als contribuents per les oficines liquidadores de districte hipotecari davant la pròxima campanya de la renda 2024, per a la qual l’Agència Tributària Valenciana (ATV) ha habilitat 65 punts en tota la Comunitat en els quals prestarà assistència presencial en la declaració de l’IRPF.
Merino ha considerat que esta xarxa d’oficines d’atenció tributària, que va ser ampliada de 25 a 65 punts en l’anterior campanya, proporciona a la ciutadania atenció més pròxima i, sobretot, facilita en gran manera el compliment de les seues obligacions tributàries.
Ruth Merino ha fet estes declaracions després de la visita juntament amb la directora de l’Agència Tributària Valenciana (ATV), Sonia Díaz, en l’Oficina Liquidadora d’Aldaia, una de les més afectades per les inundacions del passat 29 d’octubre.
La responsable de les finances valencianes ha destacat que la informació i assistència presencial resulta especialment rellevant, “sobretot per a les persones de les localitats afectades a l’hora de poder aplicar-se els beneficis fiscals implementats per la Generalitat en la seua pròxima declaració de la renda”.
Al respecte, ha recordat mesures com la deducció autonòmica del 100 % en l’IRPF en els gastos destinats a pal·liar els danys materials sobre la vivenda habitual derivats de la DANA o la deducció del 45 % sobre les quantitats invertides en accions o participacions socials d’entitats econòmiques de les localitats afectades.
Després de resultar danyada per la riuada, l’Oficina Liquidadora d’Aldaia va romandre quasi dos mesos tancada, però des del passat 20 de desembre l’oficina va reobrir al públic i en l’actualitat presta servicis en la seua seu amb normalitat. Durant el temps que va romandre inoperativa el seu personal va haver de traslladar-se a les dependències del Registre Mercantil de València.
Per este motiu, la consellera ha agraït “l’esforç i professionalitat” d’estos professionals i també ha destacat l’excel·lent treball realitzat per l’equip i la seua “contribució essencial per a garantir una gestió eficient” durant la passada campanya de la renda 2023.
A més de ser un punt d’atenció presencial per a realitzar la declaració de la renda 2024, esta oficina exercix funcions de gestió i liquidació d’impostos com a transmissions patrimonials, actes jurídics documentats i successions i donacions.
Així mateix, en estes dependències s’assistix als contribuents en qüestions de caràcter tributari, incloses les mesures aprovades per les diferents administracions públiques a conseqüència dels efectes produïts per la riuada.
Cal recordar que el termini per a presentar la pròxima declaració de la renda començarà enguany el 2 d’abril i acabarà el 30 de juny. L’Agència Tributària Valenciana, igual que en anteriors campanyes, oferirà un servici complementari a l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT) amb la finalitat de proporcionar ajuda als contribuents valencians en la confecció i presentació de la declaració de la renda 2024. Este servici s’oferirà entre el 2 i el 30 de juny.
Servici ‘Més prop de tu’
En la passada campanya de renda, l’Agència Tributària Valenciana va prestar conjuntament amb l’AEAT el servici ‘Més prop de tu’ amb el qual va oferir atenció en les seus de l’ATV en les tres capitals de província, en 62 oficines liquidadores de districte hipotecari i en els municipis d’Ademuz, Ayora i Chiva.
En estes oficines els ciutadans poden rebre la informació que precisen sobre les mesures tributàries disponibles i, si és el cas, ser assistits per al compliment de les seues obligacions fiscals.
Per a la pròxima campanya de la renda 2024, en la província de València està previst que s’oferisca este servici en la seu de l’ATV a València (carrer Gregorio Gea, 14), així com en 27 oficines liquidadores habilitades d’Aldaia, Chelva, Villar del Arzobispo, Llíria, Sagunt, Benaguasil, Moncada, Paterna, Massamagrell, Requena, Manises, Torrent, Chiva, Picassent, Algemesí, Carlet, Sueca, Alzira, Cullera, Alberic, Tavernes de la Valldigna, Enguera, Xàtiva, Gandia, Ontinyent, Albaida i Oliva.
Pel que respecta a la província d’Alacant, s’oferirà esta assistència en la delegació de l’ATV a Alacant (carrer Churruca, 25), així com en 25 oficines liquidadores situades en els municipis d’Alcoi, Altea, Benidorm, Callosa d’en Sarrià, Callosa de Segura, Calp, el Campello, Cocentaina, Dénia, Dolores, Elx, Elda, Guardamar del Segura, Xàbia, Xixona, Monòver, Novelda, Orihuela, Pedreguer, Pego, Pilar de la Horadada, Santa Pola, Torrevieja, la Vila Joiosa i Villena.
En la província de Castelló es prestarà este servici en la delegació de l’ATV a Castelló de la Plana (plaça Tetuan, 38), així com en deu oficines liquidadores situades en els municipis d’Albocàsser, Llucena, Morella, Nules, Orpesa, Sant Mateu, Segorbe, Vila-real, Vinaròs i Viver.
Atenció telefònica
Amb anterioritat a la posada en funcionament del servici d’atenció presencial, l’ATV assistirà entre el 6 i el 30 de maig de manera personalitzada a la ciutadania valenciana en l’elaboració de la declaració de la renda a través del servici ‘L’ATV li telefona’.
A través d’esta assistència telefònica, personal de l’equip tributari valencià ajudarà contribuents a resoldre els seus dubtes, així com a assistir en l’ompliment i presentació de la seua declaració de l’IRPF.