Detalle nota de prensa - Comunica GVA
TRAM d’Alacant va superar els 43.500 usuaris procedents de l’AVE Madrid-Alacant en 2024

- Des de la inauguració del servici, el 18 de juny de 2013, han utilitzat conjuntament l’alta velocitat i el metropolità 689.721 passatgers
- L’acord entre FGV i Renfe permet als clients de l’AVE desplaçar-se sense pagar per la xarxa alacantina fins a Benidorm
Els usuaris de l’AVE Madrid-Alacant que van viatjar l’any passat de manera gratuïta pel TRAM d’Alacant després d’arribar a la capital, van créixer fins a la xifra de 43.668, la qual cosa va suposar una mitjana diària de 119 passatgers i de 3.639 al mes.
Esta mobilitat s’ha produït gràcies a l’acord al qual es va arribar en el seu moment entre Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) i Renfe, que va ser prolongat en 2024. Este conveni permet que les persones usuàries dels trens d’alta velocitat i llarga distància puguen utilitzar els servicis del tramvia i tren-TRAM fins a Benidorm.
Els mesos amb més moviment van ser els d’estiu. Juliol, amb 6.193 viatges, ocupa la primera posició; seguit d’agost, amb 5.830; setembre, amb 4.901, i juny, amb 4.383 desplaçaments.
En la classificació es va situar posteriorment març, amb 3.583; maig, amb 3.252; octubre, amb 3.328; abril, amb 3.076; desembre, amb 2.489; gener, amb 2.367; novembre, amb 2.210; i febrer, amb 2.056 trànsits.
Des que es va inaugurar este servici fa ja més d’una dècada, el 18 de juny de 2013, han utilitzat conjuntament l’alta velocitat i el metropolità 689.721 passatgers.
L’objectiu d’este acord és facilitar l’enllaç entre els mitjans de transport que oferix Renfe i el TRAM d’Alacant perquè els viatgers i les viatgeres de l’AVE puguen arribar a la seua destinació combinant els dos servicis de transport, igual que amb Rodalia. Els títols que habiliten el viatger i la viatgera per a la utilització del servici combinat són els actuals de Renfe, per als trens de llarga distància i alta velocitat del corredor Madrid-Albacete-Alacant i el corredor mediterrani.
Per a la prestació del servici combinat, FGV va instal·lar màquines d’autovenda i cancel·ladores en les estacions del TRAM d’Alacant que permeten l’emissió i la cancel·lació del títol de viatge, mitjançant la lectura del codi de barres del títol de transport emés per Renfe.
Connexió amb Benidorm
L’estació de Luceros del TRAM d’Alacant està situada a uns 300 metres de la de l’AVE, distància que desapareixerà amb l’estació central que actualment està construint FGV i en la qual es combinaran els dos servicis.
El pressupost d’adjudicació dels contractes de construcció i direcció d’obra ascendix a 102 milions d’euros (IVA inclòs), amb un termini d’execució de 52 mesos.
El projecte arreplega l’execució d’un tram de túnel de 72 metres de longitud, de connexió amb la infraestructura ja executada baix de l’avinguda de l’Estació, i la nova estació central sota superfície, que comptarà amb els accessos i vestíbuls corresponents, i la planta que albergarà andanes i les quatre vies, amb les seues respectives infraestructures i instal·lacions.
L’estació central permetrà crear un gran node intermodal a on convergisquen els fluxos de llarg recorregut, el sistema tramviari i els servicis d’autobús urbans, metropolitans i interurbans.