Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Marián Cano reafirma el compromís de la Generalitat per a consolidar el Benidorm Fest com un referent turístic de la Comunitat Valenciana

- La consellera de Turisme destaca que el festival reforça la projecció turística internacional de la ciutat de Benidorm i de tota la Comunitat Valenciana
- Insistix en el seu gran impacte, ja que prop de 2 milions d’espectadors van seguir la retransmissió de la final i, a més, 84 països van seguir la gala a través de les xarxes socials
- L’esdeveniment es va convertir en trending topic mundial, es van registrar més de 50.000 busques en Google del terme Benidorm Fest i més de 4,5 milions de reproduccions en Spotify entre els participants
La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha reafirmat el compromís de la Generalitat per a “consolidar el Benidorm Fest com un referent cultural i turístic de la Comunitat Valenciana”. Al seu juí, l’esdeveniment és “clau per a impulsar la promoció turística i el creixement econòmic de la nostra destinació, a més s’ha afermat com un excel·lent instrument de diversificació i desestacionalització turística”.
“Volem consolidar el festival com una de les grans referències musicals i promocionals, amb un retorn positiu per a tots els sectors no només de la ciutat de Benidorm, sinó de tota la Comunitat”, ha subratllat.
Així s’ha pronunciat la titular de Turisme després de conéixer les dades d’impacte del festival tant en televisió com en xarxes socials en 2025, celebrat del 28 de gener a l’1 de febrer. Al respecte, Marián Cano ha assegurat que “ja no hi ha cap dubte sobre l’aposta de la Generalitat per este esdeveniment, després de quatre edicions en les quals s’ha consolidat al voltant d’una marca pròpia”.
Les dades d’impacte mostren que 1,93 milions d’espectadors van seguir la retransmissió de la final del Benidorm Fest en TVE, amb un share del 17,1 %, amb un augment del 0,5 % en comparació amb 2024 i del 2,4 % respecte a 2023. A més, durant la gala es van registrar pics d’audiència de fins al 24,1 %, i va ser l’emissió que va registrar un nombre més alt d’espectadors en televisió la nit de dissabte, amb el seu minut daurat a les 22:04 hores.
La consellera Marián Cano ha explicat que el més impactant d’esta edició ha sigut el seguiment internacional, “cada nova edició capta més públic estranger”, es tracta d’un esdeveniment que “transcendix fronteres a escala mundial”, ha afegit. De fet, segons les dades d’impacte, 84 països van seguir la gala final a través de xarxes socials (en l’edició de 2024 van ser 25 països).
Després d’Espanya, que va registrar un 68,8 % de l’audiència en xarxes, li va seguir Colòmbia, amb un 17,8 %. Altres països actius en xarxes amb el Benidorm Fest van ser Mèxic i Veneçuela.
Així mateix, l’esdeveniment es va convertir en trending topic mundial i nacional, la final va tindre 154.000 mencions en Twitter durant l’emissió de la gala, i 191.000 mencions totals durant el dia de la 2a semifinal. En Tik Tok es van registrar 36.600 publicacions i Google va registrar més de 50.000 busques del terme Benidorm Fest.
La primera semifinal del Benidorm Fest va generar més de 4,5 milions de reproduccions en Spotify entre els participants. Els artistes més escoltats van ser Melody, amb 1,5 milions, seguida de La Chispa, amb 1 milió. Altres artistes com J Kbello i Daniela B. van sumar 548K i 488K reproduccions, respectivament. A més, en els canals oficials de YouTube dels artistes, es van registrar un total d’1,7 milions de reproduccions.
Finalment, la consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme ha assegurat que, després d’estos resultats, i l’èxit obtingut de les quatre edicions celebrades, des del Consell i des de Turisme Comunitat Valenciana “tornarem a renovar el conveni amb RTVE perquè l’any que ve se celebre una nova edició del Benidorm Fest, ja que és un producte turístic fonamental en la nostra estratègia de desestacionalització”.