Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Promoció turística

La Generalitat promociona l’oferta turística de la província d’Alacant a través de la publicació britànica ‘The Times’

04/02/2025
La Generalitat promociona l’oferta turística de la província d’Alacant a través de la publicació britànica ‘The Times’
  • Este prestigiós mitjà participa en un viatge de premsa en el qual visita les ciutats d’Alacant i Benidorm per a l’elaboració d’un reportatge
  • A més, es promocionarà la destinació en el llibre The Great Escape, que aborda l’explosió del turisme britànic i integrarà un capítol dedicat a la connexió dels turistes del Regne Unit amb la Costa Blanca

La Generalitat, mitjançant Turisme Comunitat Valenciana, promociona l’oferta cultural i gastronòmica de la província d’Alacant a través de la revista britànica The Times, amb la participació en l’organització d’un viatge de premsa per la ciutat d’Alacant i Benidorm del 3 al 5 de febrer.

Es tracta d’un press trip que s’ha organitzat juntament amb Turespaña a través de l’Oficina Espanyola de Turisme a Londres i Visit Benidorm. En esta acció promocional, este mitjà internacional recorre diversos enclavaments turístics de les dos destinacions per a preparar un article sobre la província, que es publicarà en el prestigiós periòdic The Times.

A més, este viatge de premsa servirà per a recopilar informació que s’inclourà en el llibre The Great Escape, una obra que repassarà els 400 anys d’història dels viatges i les vacacions del poble britànic, i integrarà un capítol dedicat a la connexió dels turistes britànics amb la Costa Blanca.

Programa del press trip

En la seua visita a la capital alacantina, este mitjà britànic coneixerà en profunditat l’Hospes Amérigo, un dels establiments hotelers més representatius de la ciutat. En este sentit, es prepararà un article de més de 600 paraules sobre este hotel de cinc estreles que ocupa l’antic convent dels Dominics i que està situat en ple cor d’Alacant. El reportatge, que es publicarà en la versió digital de The Times, detallarà els servicis que oferix l’hotel per al gaudi i descans dels visitants, així com la seua proposta gastronòmica en el restaurant Fondillón, un dels punts destacats de l’allotjament.

Posteriorment, es traslladarà a Benidorm per a recopilar informació per a un dels capítols de The Great Escape. En este capítol, s’abordarà l’explosió del turisme britànic cap a Espanya i el Mediterrani durant les dècades dels cinquanta i seixanta, època en la qual Benidorm era una de les principals localitzacions. Des de Visit Benidorm s’ha organitzat un programa de visites i trobades per a il·lustrar el periòdic sobre la història i l’evolució de la capital turística de la Costa Blanca.

Amb esta mena d’iniciatives, la Comunitat Valenciana reforça el seu posicionament com a destinació turística clau a Europa, oferint als turistes britànics una varietat de propostes culturals, gastronòmiques i d’oci que continuen atraient milers de visitants cada any.

De fet, en 2024, prop de 3 milions de britànics van visitar la Comunitat, un 10,9 % més interanual, i van desemborsar 3.357 milions d’euros de gener a desembre, un 23 % més que en 2023. El mercat britànic és un dels més rellevants per a la Comunitat Valenciana, ja que manté connexions aèries amb més d’una vintena d’aeroports del Regne Unit.

Galeria d'imatges