Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Mazón: “Complim el compromís de posar en marxa el Canal Empresa, la finestreta única virtual per a una administració àgil i eficient”

- Este canal simplifica i agilitza els tràmits burocràtics, permetent un accés més clar i directe a l’Administració, amb una atenció personalitzada gràcies a la incorporació d’intel·ligència artificial
- El president aposta per una administració pública “moderna, senzilla i útil” que done resposta a les necessitats de la societat i genere confiança als inversors, al mateix temps que agraïx la participació de la CEV i les cambres de comerç en este projecte
- Remarca que la simplificació de l’Administració beneficia també les polítiques socials en àrees com la dependència, la renda valenciana d’inclusió o el bo lloguer jove, entre altres
- Destaca que les ferramentes d’intel·ligència artificial i de simplificació administrativa incorporades “estan permetent pagar les ajudes de manera més àgil i eficaç” als afectats per les riuades
El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha subratllat que la posada en marxa del Canal Empresa “permet una administració més àgil i senzilla en benefici dels ciutadans i de l’activitat econòmica a través una finestreta única virtual amb efecte real, complint el compromís de legislatura”.
Així ho ha destacat durant la presentació d’este projecte que possibilita la simplificació i agilitació de tràmits burocràtics, i d’esta manera permet un accés més clar i directe a l’Administració mitjançant una atenció personalitzada gràcies a la incorporació d’intel·ligència artificial, entre altres novetats.
Carlos Mazón ha remarcat que l’activació del Canal Empresa constituïx “una fita més en el Pla de simplificació real de l’Administració més ambiciós del nostre país”. D’igual manera, ha destacat que es tracta d’un pla “fet per i per al sector empresarial” basat en la seua activitat i realitat diària.
Al respecte, s’ha referit a la “complexitat” del procés per a eliminar la “càrrega burocràtica” per a empreses i ciutadans. Així, ha recordat que el Pla Simplifica ha permés “la modificació de 28 lleis, 46 decrets, 6 órdens i 448 articles vigents després de huit anys sense aprovar-se cap llei per a reduir la burocràcia”.
“L’Administració no és propietat dels qui la gestionen de manera temporal”, ha assenyalat el president, qui ha remarcat que una “administració complexa que només l’entén qui la complica, no és una administració de tots, sinó que desanima a la inversió i genera desconfiança i inseguretat”.
Per això, ha apostat per una administració “moderna, que no descarregue en empreses i ciutadans la tasca de desencriptar permanentment els mecanismes interns d’una ferramenta feta per a tots”. “L’energia que paga més cara qualsevol empresari o mamprenedor és el seu temps” ha incidit Mazón, qui ha recordat que “no hi ha utilitat pública real en una administració que convertix el fet d’accedir a esta en una cosa privativa d’uns pocs que puguen tindre temps i diners per a gestionar tràmits o per a esperar respostes”.
En esta línia ha incidit en la importància que té “el repte de la reconstrucció, que exigix que el dinamisme de la nostra economia siga real”, per a la qual cosa ha considerat el Pla Simplifica com “clau” per al compliment d’eixe objectiu.
Igualment, s’ha referit a l’aposta transversal a totes les àrees de gestió del pla que està preveient actuacions decisives per a aclarir i unificar criteris i fases en tramitacions, redisseny dels portals de la Generalitat i millora de la usabilitat de les plataformes electròniques.
En este sentit, ha assegurat que “estem fent passos per a fer realitat un ambiciós govern de la dada amb més facilitats per al ciutadà a l’hora de conéixer les ajudes, subvencions i prestacions, evitant duplicitats i amb un accés més senzill i ràpid a la informació que es necessite”.
Així, ha assegurat que la simplificació de l’Administració beneficiarà les polítiques socials en àrees com la dependència, la renda valenciana d’inclusió o el bo lloguer jove, entre altres. En este sentit, ha exemplificat que, abans de la posada en marxa del Pla Simplifica, el temps de gestió d’un certificat de grau de discapacitat era de més de dos anys mentres que actualment es reduïx a dos mesos.
A més, ha destacat que és “un dels grans eixos de la recuperació de les zones afectades”, ja que “les ferramentes d’intel·ligència artificial incorporades estan permetent pagar les ajudes de manera àgil i eficaç”. Així, ha recordat que en 15 dies s’han abonat 46.000 ajudes directes per la pèrdua de vehicle i que en 10 dies s’han pogut pagar les ajudes als autònoms sense treballadors “la segona remesa de les quals ara posem en marxa”.
El cap del Consell ha assenyalat que “una administració més àgil és obligatòria si volem competir amb altres territoris” per la qual cosa es necessiten ferramentes com les que ja està desenrotllant la Generalitat com la reforma fiscal, la reforma de la Formació Professional i la reforma educativa.
Amb la simplificació administrativa iniciada i l’activació del Canal Empresa, el president ha manifestat que el Consell continua avançant en la legislatura de la reducció de la llosa burocràtica i ha avançat que en les pròximes setmanes “es donaran a conéixer nous avanços en esta matèria”.
Així mateix, ha agraït la participació de la Confederació Empresarial Valenciana i les cambres de comerç en este projecte, a les quals ha considerat “fonamentals” per a “conéixer el sentit i la utilitat que calia donar a les nostres propostes”.
Canal Empresa
El Canal Empresa és una plataforma dissenyada per a simplificar, agilitzar i acompanyar el teixit empresarial. Naix davant la necessitat d’un accés més clar i directe a l’Administració, sense burocràcia i tràmits innecessaris. Es tracta d’un projecte en constant desenrotllament i adaptació en col·laboració amb empresaris i emprenedors.
Amb esta iniciativa, se simplifiquen els tràmits per a iniciar o gestionar un negoci sense excés de burocràcia; es millora l’atenció personalitzada, oferint informació clara i accessible en un sol espai i, a més, es fomenta la col·laboració amb entitats empresarials perquè l’Administració siga un verdader aliat de la mamprenedoria.
Una de les principals novetats del Canal Empresa és la incorporació d’un assistent virtual amb intel·ligència artificial que permet a qualsevol empresari o mamprenedor resoldre dubtes en temps real sobre tràmits, requisits o processos administratius a través d’un senzill xat.
A més, integra els tràmits de totes les entitats locals de la Comunitat Valenciana com els ajuntaments i les diputacions en un model que centralitza tota la informació, facilitant l’accés a qualsevol resolució independentment de l’administració que el gestione.
El portal també inclou un canal d’actualitat i una carpeta ciutadana, i es pot consultar tant en valencià i castellà com en anglés en este enllaç https://canudalempresa.gva.es/va/.
Galeria d'imatges
Vídeos relacionats
Talls de veu relacionats
President de la Generalitat, Carlos Mazón