Justícia i Administració Pública
Administració pública

Unes 6.000 persones es presenten a Castelló, València i Alacant a processos selectius d’oposicions per a l’Administració de la Generalitat

14/02/2025
  • Els exàmens, que se celebren este dissabte, estaven convocats per al passat 23 de novembre, i van ser ajornats a causa de les conseqüències de la DANA
  • Formen part de l’oferta d’ocupació pública de 2024, i oferixen un total de 164 places per a accedir a diferents grups i cossos de l’Administració

Un total de 5.999 aspirants concorren, este dissabte, en les seus de les províncies de Castelló, València i Alacant, a processos selectius d’oposicions per a ingressar en l’Administració de la Generalitat. Estes proves, corresponents al primer dels dos exercicis dels quals consta este procés, estaven convocades per al passat 23 de novembre, i van ser ajornades a causa de les conseqüències de la DANA.

Estos processos selectius formen part de l’oferta d’ocupació pública de 2024, i oferixen un total de 164 places per a accedir a diferents grups i cossos de l’Administració, tant per la via de torn lliure, com per promoció interna.

De totes les places oferides, 100 places corresponen al grup A1 del cos superior d’Administració (84 són de torn lliure i 16 de promoció interna), 64 al grup A1 del cos superior d’Administració de fons europeus (54 per torn lliure i 10 de promoció interna), i altres 100 del grup A2 per al cos de gestió (84 de torn lliure i 16 de promoció interna).

La consellera de Justícia i Administració Pública, Nuria Martínez, ha explicat que “la Generalitat s’enfronta al desafiament d’un important relleu generacional del personal al servici de l’Administració, a conseqüència de l’actual grau d’envelliment, i també al repte d’incorporar perfils professionals nous que s’articulen en cossos i escales que ara no existixen, amb la finalitat d’assegurar que l’Administració pública valenciana responga a les necessitats d’una societat que viu en un entorn més tecnològic”.

En este sentit, Nuria Martínez ha recordat que “este relleu generacional comportarà la regularitat anual de les convocatòries de molts cossos funcionarials” i que estes prevoran les oposicions “com a sistema ordinari d’accés”.

Segons les dades del Pla estratègic de recursos humans de l’Administració de la Generalitat 2024-2027, totalitzant les previsions per jubilació i per incapacitat, en els pròxims set anys es produiran més de 5.400 vacants, la qual cosa suposa la quarta part del personal total de la plantilla actual de l’Administració de la Generalitat (25,4 %).

Si en 2025 es produiran unes 600 vacants vegetatives, a partir de 2028 seran més de 800 persones per any les que seran baixa per jubilació, i la xifra superarà les 900 l’any 2030.

Proves ajornades per la DANA

En el marc de l’oferta pública d’ocupació 2024, la Direcció General de Funció Pública havia convocat proves selectives per als dies 23 i 30 de novembre. Les del dia 23 corresponien a les del cos superior de l’Administració, al cos superior d’Administració de fons europeus i cos de gestió.

Les convocades per al dia 30 de novembre corresponen als exàmens per al cos superior facultatiu d’inspecció de tributs, el cos tècnic facultatiu en sistemes i tecnologia de la informació, i el cos d’especialistes en l’Administració del medi ambient.

La DANA patida el passat 29 d’octubre va provocar la suspensió del funcionament de xarxes de comunicació de carreteres i ferroviària, va impossibilitar o va dificultar greument el desplaçament, el tancament d’institucions, centres de treball, educatius, d’atenció sociosanitària, de caràcter assistencial o similars, fet que va afectar molts dels aspirants dels processos selectius d’oposició a la Generalitat.

Per això, la Conselleria de Justícia i Administració Pública va aprovar l’ajornament dels exàmens previstos per al mes de novembre, i va assenyalar com a nova data de celebració el 15 de febrer de 2025 per a la prova prevista el dia 23 de novembre, i el dia 22 de febrer per a la prova prevista el 30 de novembre.

A més d’esta mesura, la Conselleria va decretar la suspensió dels terminis d’entrega de documentació, al·legacions i recursos en procediments que afectaven persones que havien fet proves anteriorment, a causa de les dificultats per a desplaçar-se o fer estos tràmits.

 

Galeria d'imatges