Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Turisme promociona la Comunitat Valenciana en les principals cadenes de TV nacional

- La campanya de publicitat turística nacional i autonòmica ha aconseguit en els últims tres mesos més de 300 espais en cadenes com Antena 3, Telecinco, La Sexta i Cuatro
- L’objectiu és enfortir el turisme nacional, que va aconseguir en 2024 un creixement en la Comunitat Valenciana del 4,8 % interanual
La Generalitat, a través de Turisme Comunitat Valenciana, ha dut a terme més de 300 telepromocions en les principals cadenes de televisió nacional entre els mesos de desembre i febrer, com a part de la campanya de publicitat turística nacional i autonòmica de la destinació.
Esta iniciativa, impulsada pel departament que presidix la consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, té com a fi promoure les destinacions i productes turístics de la Comunitat en els mercats emissors de turistes nacionals.
Es tracta d’un mercat que representa més del 60 % del total de visitants que rep la Comunitat Valenciana, la qual cosa fa imprescindible continuar amb accions de promoció que ressalten les tres províncies i la seua oferta diversa i rica en experiències. Les emissions han tingut lloc en les cadenes més vistes, com Antena 3, Telecinco, La Sexta i Cuatro, especialment en programes de gran audiència, amb l’objectiu d’arribar a una demanda àmplia i variada.
Entre els programes destacats en els quals s’han emés les telepromocions es troben Pasapalabra, un dels més populars, Aruseros i La Ruleta de la Suerte. En este últim, el passat 12 de febrer es va emetre una col·laboració especial, en la qual un panell d’un dels programes més longeus de la graella televisiva va versar sobre la Comunitat Valenciana.
En paral·lel, la campanya ha inclòs col·laboracions en els espais Planes Cuatro i Planes Gourmet en Cuatro, en els quals s’han promocionat escapades turístiques a l’hivern, destacant el litoral i les activitats de cicloturisme, com els recorreguts per les Vies Verdes. A més, s’han dirigit missatges per a fomentar la desestacionalització del turisme, promovent la ciutat de València en particular, per a incidir en la recuperació del turisme després de la DANA.
En Planes Gourmet, la gastronomia ha sigut una protagonista destacada, amb mencions als sabors més tradicionals i avantguardistes de les tres províncies. Entre els productes destacats es troben la tòfona negra dels Ports i l’Alt Maestrat, així com els diferents arrossos que componen la rica tradició culinària de la Comunitat Valenciana, des de la mundialment coneguda paella fins a plats autòctons com l’arròs al forn, arròs amb fesols i naps o l’arròs amb crosta.
Turisme Comunitat Valenciana destina més de sis milions d’euros anualment a esta campanya de publicitat nacional i autonòmica. Amb esta inversió, es busca consolidar la Comunitat Valenciana com una de les destinacions preferides pel turista nacional, i convidar-los a gaudir de la seua variada oferta turística al llarg de tot l’any.
Segons el Balanç de Dades Turístiques CV que es va presentar en la passada edició de Fitur, el mercat nacional va aconseguir en 2024 un creixement del 4,8 % anual, fruit de les polítiques de diversificació del Consell. A més, el mercat madrileny ha mostrat un notable creixement en la Comunitat, juntament amb Múrcia i País Basc.