Detalle nota de prensa - Comunica GVA
El secretari autonòmic de Turisme destaca l’important paper de la gastronomia en la dinamització, la diversificació i el posicionament turístic

- José Manuel Camarero ha assistit al Concurs Professional de Paella de Fetge de Bou i al Concurs de Postres de Cacau del Collaret que se celebren a Meliana
- El secretari autonòmic de Turisme ha remarcat que, en 2025, des de la Generalitat “continuarem treballant en diferents actuacions de promoció per a donar a conéixer la nostra gastronomia”
El secretari autonòmic de Turisme, José Manuel Camarero, ha destacat l’“important paper que juga la gastronomia com a element per a dinamitzar, diversificar i elevar el nostre posicionament turístic”.
Per això, ha assenyalat que, des de la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, “continuarem donant suport a totes aquelles actuacions que potencien el desenrotllament turístic de les nostres destinacions i, per tant, de tota la Comunitat Valenciana”.
Camarero ha fet estes declaracions a Meliana, que ha celebrat el Concurs Professional de Paella de Fetge de Bou i el Concurs de Postres de Cacau del Collaret. El secretari autonòmic ha entregat el primer premi del Concurs Professional de Postres de Cacau del Collaret.
En l’esdeveniment també han participat professors i alumnes del curs de cuina del CdT de València per a aprendre in situ com es fa la paella tradicional de fetge de bou.
En la seua visita a Meliana, José Manuel Camarero ha subratllat que la localitat “és un gran exemple de posicionament turístic a través de la gastronomia, ja que Meliana ha sabut vore el valor únic dels seus productes autòctons, de la seua horta i de l’artesania dels seus productors i restauradors per a transformar-los en un atribut turístic potent”.
En este context, ha manifestat que “esdeveniments com els concursos de paella de fetge de bou i de postres de cacau del collaret són fonamentals per a promocionar el municipi com el rebost de qualitat i proximitat i, a més, posar-lo en el mapa dels viatgers que arriben a la ciutat de València”.
Camarero també ha destacat que la gastronomia “s’ha convertit en un factor que inspira el viatge”, i, en este sentit, ha recordat que “el 32 % dels turistes que arriben fins a la nostra destinació ho fan moguts pel producte gastronòmic”.
A més, ha recordat que, segons l’enquesta Frontur que elabora l’Institut Nacional d’Estadística (INE), “entre els turistes internacionals que ens visiten, la gastronomia ocupa ja el quart lloc entre les activitats que més realitzen en la seua estada a la Comunitat Valenciana, i més del 40 % assegura que gaudix la gastronomia i l’enoturisme quan ve de vacacions”.
En este context, ha remarcat que “la gastronomia és una via de projecció de les nostres destinacions i d’impuls a la marca Comunitat Valenciana. Per això, des de la Generalitat, continuarem treballant en 2025 en diferents actuacions de promoció per a donar a conéixer la nostra gastronomia en diferents mercats i fomentar l’associació del nostre territori a valors gastronòmics”.
Meliana, amb el Concurs de Paella de Fetge de Bou, està adherida a la marca gastroturística L’Exquisit Mediterrani des de 2019. Actualment, L’Exquisit Mediterrani compta amb 136 entitats adherides, de les quals 82 són ajuntaments.