Medi Ambient, Infraestructures i Territori
Mobilitat

FGV recupera la circulació fins a València Sud de les línies 1, 2 i 7 i les freqüències habituals de Metrovalencia

18/02/2025
Intercambiador València Sud
  • Des d’este dimarts s’establixen també tres nous intercanviadors intermodals que connecten els autobusos procedents de Paiporta i Picanya amb la xarxa de metro a València Sud
  • Els servicis alternatius de Torrent arriben fins a Safranar, i els de Picassent i poblacions de la Ribera, al costat de l’estació de Jesús
  • Els treballs de reconstrucció del tram Paiporta-Castelló continuen amb l’objectiu d’entrar en servici abans de l’estiu

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha recuperat la circulació de les línies 1, 2 i 7 de Metrovalencia fins a València Sud, al mateix temps que establix les freqüències habituals en el conjunt de tota la xarxa.

Esta modificació comporta, al mateix temps, la reorganització dels servicis d’autobús alternatiu a la xarxa de metro, de manera que s’establixen tres nous intercanviadors intermodals.

Els autobusos llançadora de Picanya i Paiporta arriben fins a l’aparcament de València Sud, de manera que els viatgers accedixen al metro a través d’una plataforma accessible amb els elements propis d’una estació, com ara línia de validació, megafonia, intèrfons, màquines d’autovenda de títols o teleindicadors.

La resta dels servicis d’autobús alternatius al servici de metro, que la Generalitat ha posat en marxa, es reorganitzen també de manera que els procedents de Torrent enllacen amb l’estació de Safranar de Metrovalencia, i els de Picassent i la comarca de la Ribera arriben a l’avinguda de Giorgeta de València, en un punt pròxim a l’estació de Jesús.

Amb la incorporació al servici de València Sud, Metrovalencia compta amb 127 estacions i parades operatives, a l’espera d’incorporar les 20 del tram Paiporta-Castelló.

Al mateix temps que es reinicien les circulacions des de València Sud, FGV continuarà treballant en els pròxims dies a millorar les condicions del servici, inclòs el pàrquing de vehicles privats, al qual se li incrementaran el nombre de places de manera progressiva.

La recuperació de la freqüència de pas habitual permet augmentar poc més d’un 25 % els servicis de metro que s’han prestat fins a la data i que s’han estat aplicant des del passat 3 de desembre. En estos nous horaris encara no es preveu la possibilitat de prestar servici nocturn els caps de setmana i seguix prohibit l’accés de patinets elèctrics i bicicletes.

Procés de reconstrucció

La incorporació al servici de part de València Sud ha sigut possible gràcies a les obres de reconstrucció que es porten a cap en estes instal·lacions i que han permés condicionar una estació provisional, a l’espera de completar els treballs del nou post de comandament, oficines, tallers, edificis annexos i vies auxiliars, arrasats per l’aigua.

Al seu torn, després de l’obertura d’esta estació, FGV continua treballant en el tram Paiporta-Castelló, amb destrosses greus que estan en fase de reparació i construcció, amb l’objectiu d’estar en condicions d’entrar en servici de nou abans de l’estiu d’enguany.

Fins al moment, FGV ha adjudicat un total de 38 contractes d’emergència per valor de 113 milions d’euros, IVA inclòs, amb la finalitat de reconstruir les instal·lacions i infraestructures danyades per les inundacions.

Galeria d'imatges