Detalle nota de prensa - Comunica GVA
El Consell aprova el decret que regula les entitats col·laboradores de certificació i els ens habilitats en l’àmbit de la simplificació administrativa
- Estos dos mecanismes agilitzen la tramitació administrativa, i reduïxen significativament els temps de tramitació de llicències i autoritzacions
El Ple del Consell ha aprovat el decret que regula les entitats col·laboradores de certificació i els ens habilitats en l’àmbit de la simplificació administrativa, mecanismes previstos en la Llei 6/2024, de 5 de desembre, de la Generalitat, de simplificació administrativa.
Les entitats col·laboradores de certificació possibiliten que les persones interessades puguen obtindre una certificació que acredite la idoneïtat i correcció de la documentació abans de la seua presentació davant l’Administració, la qual cosa agilitzarà la tramitació dels procediments administratius.
La introducció inicial d’estes entitats col·laboradores té un antecedent en l’àmbit de les autoritzacions ambientals integrades. No obstant això, el decret regula com a novetat el règim jurídic d’estes entitats i el fa extensiu a altres procediments, especialment els sotmesos a autorització.
Les certificacions realitzades per les entitats col·laboradores asseguren que la documentació complix amb els requisits legals pertinents, no obstant això, l’Administració pot sol·licitar l’esmena de qualsevol deficiència o insuficiència detectada.
Esta norma també regula la creació del Registre general d’entitats col·laboradores de certificació, accessible públicament a través del Portal GvaOberta.
Ens habilitats
El decret regula el règim jurídic dels ens habilitats, mecanisme que fomenta la col·laboració social en la gestió administrativa a través de la participació de persones físiques, entitats, institucions i organismes representatius de sectors o interessos en la realització de determinades transaccions electròniques en nom de les persones interessades.
La regulació i posada en marxa d’estos ens respon a la necessitat de facilitar el compliment de les obligacions ciutadanes, reduint la complexitat en les interaccions amb l’Administració.
Esta norma també regula la creació del Registre d’ens habilitats, accessible públicament a través del Portal GvaOberta.
Totes estes mesures contribuïxen a una major agilitat i eficàcia en la tramitació administrativa, avançant en la simplificació administrativa i en la reducció de la burocràcia.