Detalle nota de prensa - Comunica GVA
FGV obri l’accés al carrer Alacant durant Falles per a facilitar el trànsit de vianants del 8 al 19 de març

- Amb l’obertura de part d’este carrer afectat per obres es garantix el pas cap a la plaça de bous i l’estació del Nord
- Les imatges seleccionades per a cobrir el tancament són una composició dels cartells oficials de Falles, des de 1929 a 2024
- Els treballs de la connexió subterrània entre les estacions d’Alacant i Xàtiva es reprendran en esta zona el 20 de març
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha obert al trànsit de vianants partix del carrer Alacant, amb motiu de les festes de Falles, entre el 8 i el 19 de març.
Este carrer, afectat per les obres que es realitzen per a construir el pas subterrani entre les estacions d’Alacant i Xàtiva de Metrovalencia, amplia i millora així l’accés a la plaça de bous i a l’estació del Nord.
Una vegada concloses les festes, els treballs tornaran a ocupar esta zona el dia 20 de març per a prosseguir amb les obres programades. Esta decisió s’ha adoptat per a agilitzar els desplaçaments en un punt de la ciutat molt transitat i a on es desenrotllen multitud d’actes.
Enguany les imatges seleccionades per a cobrir el tancament que impedix el pas a la zona d’obra són una composició dels cartells oficials de Falles, des de 1929 a 2024, que s’exposen a gran grandària, al llarg de prop de 150 metres.
La connexió subterrània que connecta estes dos estacions forma part del nou pla d’expansió de la xarxa de Metrovalencia 2023-2030 anunciat per la Generalitat. La inversió prevista en esta actuació supera els 24 milions d’euros, IVA inclòs, i disposa de finançament de Fons Europeus, a través dels Fons Next Generation, forma part del conjunt d’actuacions que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, com a entitat pública empresarial, ha acordat dur a terme com a entitat instrumental.
Situació de les obres
Les obres que executa FGV es troben en ple procés de construcció del túnel de 260 metres, una vegada completats els murs laterals i construïda la llosa superior, per la qual cosa es treballa en subterrani per a construir la caixa del túnel.
En els pròxims mesos, els treballs continuaran en subterrani per a completar el túnel, mentres que la superfície del carrer Alacant seguirà en gran part afectada per les obres, per a la reposició de servicis urbans i urbanització definitiva.
En superfície s’ha completat part de la urbanització del pati de carruatges de l’estació del Nord i una vegada completada l’obra s’hauran instal·lat uns 2.000 m² de paviment de granit al voltant de la plaça de bous.
Per al control del procés constructiu s’han instal·lat un total de 68 punts de mesurament, 67 sensors automatitzats i dos estacions robòtiques entre l’estació del Nord, la plaça de bous i els seus voltants, les façanes dels edificis de carrer Alacant i algunes vivendes particulars del carrer Alacant per a assegurar el correcte desenrotllament de les obres i poder detectar instantàniament qualsevol resposta anòmala dels edificis auscultats, amb la finalitat de previndre qualsevol mal.