Detalle nota de prensa - Comunica GVA
La Generalitat permet sol·licitar telemàticament l’ajornament de les autoliquidacions de l’impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats

- Fins ara, es requeria la formalització presencial juntament amb l’autoliquidació afectada
- La directora de l’Agència Tributària Valenciana destaca que, amb la implantació d’‘Ajorna’t’, s’agilitza el procediment, es reduïxen temps d’espera i es millora l’accessibilitat per als contribuents
L’Agència Tributària Valenciana (ATV) habilita, des d’este divendres, el sistema ‘Ajorna’t’, que permet la presentació telemàtica de sol·licituds d’ajornaments i fraccionaments en el pagament d’autoliquidacions de l’impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats (model 600).
Amb esta mesura, l’ATV facilita la presentació d’un dels models i modalitats més utilitzats sense necessitat de desplaçaments, ja que, fins al moment, este tràmit requeria la presentació presencial.
La directora general de l’ATV, Sonia Díaz, ha indicat que, amb la implantació d’‘Ajorna’t’, s’agilitza el procediment, es reduïxen temps d’espera i es millora l’accessibilitat per als contribuents. “La Generalitat fa un pas més en la modernització de l’Administració tributària, millorant l’eficiència i l’atenció al contribuent”, ha destacat Díaz.
Concretament, els models de sol·licituds d’ajornament o fraccionament que es podran presentar a través d’este nou sistema són el model 720, corresponent a la sol·licitud d’ajornament o fraccionament per a deutes inferiors o iguals a 50.000 euros; el model 721, referent a la sol·licitud d’ajornament o fraccionament per a deutes superiors a 50.000 euros, i el model 72, que està relacionat amb la sol·licitud de fraccionament en el supòsit d’adquisició de vivenda habitual.
Estes sol·licituds poden presentar-se tant de manera simultània a la presentació de les respectives autoliquidacions com amb posterioritat a la presentació inicial. A més, pot realitzar-les el subjecte passiu mateix o mitjançant representació individual, a través del registre de representants.
Principals avantatges del sistema nou
En concret, el sistema nou permet la digitalització i simplificació, ja que s’evita la necessitat d’acudir presencialment, fet que afavorix una tramitació més ràpida i eficient.
Així mateix, implica més comoditat, ja que pot realitzar-se en qualsevol moment i des de qualsevol lloc, la qual cosa facilita la gestió per a ciutadans i professionals.
Igualment, afavorix la flexibilitat en la presentació, ja que les sol·licituds poden realitzar-se juntament amb l’autoliquidació o amb posterioritat, al mateix temps que propicia l’accessibilitat per a representants, atés que permet la gestió per mitjà del registre de representants, a fi de facilitar el tràmit a assessors i gestors.
Per a més informació, es pot consultar este enllaç de l’ATV.