Detalle nota de prensa
Visor detalle nota de prensa
Marián Cano clausura la III Jornada d’Automoció de la Comunitat Valenciana amb un compromís ferm amb el futur del sector
- La consellera destaca que el sector aporta el 8 % del PIB regional i suposa el 20 % de les exportacions, amb una facturació de més de 8.500 milions
- La titular d’Innovació assenyala que “l’automoció viu un moment de transformació profunda, però també d’oportunitats, i la resposta ha de ser conjunta, decidida i ambiciosa”
La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha clausurat, a València, la III Jornada d’Automoció de la Comunitat Valenciana, organitzada per la Federació Empresarial Metal·lúrgica Valenciana (FEMEVAL) i la patronal espanyola de les associacions de concessionaris oficials de les marques automobilístiques i de maquinària agrícola (FACONAUTO).
En la seua intervenció, la consellera ha subratllat la rellevància estratègica del sector per a l’economia valenciana i nacional, al mateix temps que ha reclamat una actuació coordinada de les administracions públiques davant dels desafiaments actuals.
Marian Cano ha destacat que l’automoció és un sector nuclear en l’estructura productiva espanyola, no només pel seu pes econòmic —representa al voltant del 10 % del PIB nacional i el 18 % de les exportacions—, sinó per la seua capacitat per a generar ocupació de qualitat, amb prop de 900.000 llocs de treball en el conjunt de l’Estat.
Espanya és, a més, l’octau productor mundial de vehicles i el segon d’Europa. En el cas de la Comunitat Valenciana, el sector suposa prop del 8 % del PIB regional i aporta el 20 % de les exportacions, amb una facturació anual de més de 8.500 milions d’euros.
Durant la jornada, s’ha posat en relleu la necessitat d’afrontar els profunds canvis que travessa l’automoció, especialment la transició cap al vehicle elèctric. Este procés implica importants reptes tecnològics, industrials i comercials, com la creació de xarxes de recàrrega, la producció de bateries o la reconfiguració de la demanda.
La representant del Govern Valencià ha reconegut “les dificultats que planteja este escenari, agreujades per la recent dana que va afectar greument el sector en la província de València, així com per les noves tensions comercials derivades de la imposició d’aranzels del 25 % per part dels Estats Units a vehicles i components europeus”.
Referent a això, Marián Cano ha denunciat “l’impacte negatiu que estes mesures tindran en l’economia valenciana, atés que fins a un 60 % de les exportacions de components podrien vore’s afectades”. Ha insistit, a més, en la “urgència que la Unió Europea assumisca un paper actiu en la negociació amb l’Administració estatunidenca per a protegir els interessos del teixit industrial europeu”.
Com a resposta immediata, la Generalitat ha constituït una taula de seguiment amb agents econòmics i socials per a avaluar les conseqüències d’esta conjuntura i dissenyar estratègies de diversificació de mercats.
La consellera ha reafirmat el compromís del Consell amb la innovació, la inversió industrial i la col·laboració publicoprivada. També ha destacat els programes de suport com el MOVES III i el PERTE VEC, així com projectes d’especial rellevància per a la Comunitat com les ajudes a Ford Almussafes, la futura gigafactoria de bateries de Sagunt o la participació en l’Aliança Europea de Semiconductors.
“L’automoció viu un moment de transformació profunda, però també d’oportunitats. La resposta ha de ser conjunta, decidida i ambiciosa. El futur del sector dependrà de la nostra capacitat per a adaptar-nos amb rapidesa i visió”, ha conclòs Cano.