Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Marián Cano lamenta les conseqüències de l’apagada per a la indústria ceràmica i recorda la importància del ‘mix’ energètic per a la Comunitat Valenciana

- La consellera d’Indústria ha viatjat a Orlando per a mostrar el seu suport a les empreses del sector presents en Coverings, la fira líder a Amèrica del Nord per a la indústria de la ceràmica i la pedra natural
- La Comunitat Valenciana, amb 50 empreses, copa el 65 % de la participació espanyola en l’actual edició
La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha qualificat de “preocupant” l’apagada viscuda a tot Espanya, dilluns passat, “i, en particular, en la Comunitat Valenciana, a on sectors com el ceràmic van perdre aproximadament un torn i mig de treball per la tardana restitució de l’electricitat”. En este sentit, Cano ha indicat que “estem en un procés d’avaluació de danys”, ha mostrat el seu suport “a tots els sectors econòmics afectats” per la situació i ha recordat “la importància del mix energètic” per a la Comunitat Valenciana, per la qual cosa ha reclamat al Govern central “un diàleg sobre el paper que ha de tindre la central nuclear de Cofrentes en el futur de la regió”.
La consellera ha fet estes declaracions després de desplaçar-se a Orlando (Florida) per a mostrar el seu suport al sector tauleller present en Coverings 2025, la fira de la ceràmica i la pedra natural que se celebra del 29 d’abril al 2 de maig de 2025 en l’Orange County Convention Center i a on ha estat acompanyada per la directora general de Mamprenedoria i Internacionalització, Ester Olivas.
Un total de 50 empreses de la Comunitat Valenciana participen en l’actual edició d’esta fira líder a Amèrica del Nord per a la indústria de la ceràmica i la pedra natural. “El sector tauleller de la Comunitat torna a mostrar la seua fortalesa en una cita clau com és Coverings, amb 50 empreses participants i amb el 65 % de la participació espanyola en este certamen”, ha assenyalat Marián Cano.
Durant la seua visita a esta fira, Marián Cano ha fet un recorregut pels estands de les empreses valencianes per a conéixer de primera mà les seues impressions i les seues expectatives respecte a una fira que reunix, enguany, més 800 empreses expositores de més de 30 països que presentaran les seues últimes innovacions, productes i tendències en ceràmica i pedra natural.
“Volem estar al costat de les empreses en un moment molt complex i conéixer de primera mà les seues inquietuds” —ha afirmat Marián Cano— respecte a les mesures aranzelàries anunciades pel Govern de Donald Trump i sense perdre de vista que “els Estats Units és la segona destinació mundial per a les exportacions d’este sector essencial per a l’economia de la Comunitat Valenciana”.
En este sentit i atés el moment en què se celebra, Coverings augmenta si cap la seua “rellevància estratègica com un certamen que facilita l’accés a distribuïdors, arquitectes i contractistes, i que funciona com un aparador global de novetats tecnològiques i de disseny”, ha indicat la titular d’Indústria.
“És important continuar donant suport a la promoció exterior d’un sector tan rellevant per a la nostra economia com és el tauleller, responsable del 10 % de les nostres exportacions i que és cap de llança de la nostra imatge en l’exterior”, ha indicat.
Exportacions sector
En els dos primers mesos de l’any, els Estats Units se situa com la segona destinació mundial del sector ceràmic, amb un valor de 90 milions d’euros, la qual cosa representa un increment del 31 % respecte als dos primers mesos de l’any 2024.
Els productes ceràmics són el segon grup de productes més importants en eixe mercat, amb un 19 % de les exportacions totals valencianes als EUA i un 15 % del valor de les exportacions del sector ceràmic valencià.
Galeria d'imatges
Talls de veu relacionats
Consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano