Detalle nota de prensa - Comunica GVA
La Comunitat Valenciana porta la seua oferta turística a Basilea amb motiu del Festival d’Eurovisió 2025

- La Generalitat, l’Ajuntament de Benidorm, RTVE, FOTUR i l’Oficina Espanyola de Turisme a Suïssa impulsen una acció de promoció internacional en el cor d’Europa
- Marián Cano destaca que “Eurovisió representa una finestra de visibilitat única a escala global, i volem aprofitar este focus per a mostrar la nostra oferta turística”
Turisme Comunitat Valenciana ha organitzat una acció promocional a Basilea dimecres que ve 14 de maig, coincidint amb la celebració del Festival d’Eurovisió 2025. En este esdeveniment es presentarà l’oferta turística de Comunitat Valenciana davant més de 300 convidats, entre operadors turístics, premsa especialitzada i eurofans.
En concret, s’ha programat l’acció ‘Euroclub Benidorm Fest Comunitat Valenciana’, una cita que combinarà música, cultura, turisme i projecció internacional en Gare du Nord, el centre cultural de la música contemporània situat en l’estació ferroviària Badischer Bahnhof de Basilea. L’esdeveniment inclourà actuacions en directe dels artistes Mawot, K!ngdom i Kuve, tots amb participació destacada en diferents edicions del Benidorm Fest.
Esta iniciativa compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Benidorm, RTVE, FOTUR i l’Oficina Espanyola de Turisme a Suïssa, i estarà conduïda per María Eizaguirre, directora de Comunicació d’RTVE.
La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha destacat que “Eurovisió representa una finestra de visibilitat única a escala global, i volem aprofitar este focus per a mostrar la nostra oferta turística, a més del talent i l’energia de la nostra terra”.
“Per això -ha afegit- hem organitzat un esdeveniment durant els dies de celebració de les semifinals del festival, amb actuacions en directe davant un públic compost per més de 80 operadors turístics, mitjans especialitzats i eurofans, amb l’objectiu de consolidar-nos com a destinació cultural i turística de primer nivell”.
Cano ha subratllat que el Benidorm Fest “s’ha convertit en un autèntic motor de promoció turística i cultural per a la Comunitat Valenciana, connectant amb una audiència internacional, jove i apassionada per la música”. En esta línia, ha assenyalat que “la nostra presència en Eurovisió és una oportunitat estratègica per a reforçar la nostra imatge com a destinació moderna, diversa i divertida”.
Així mateix, ha afirmat que “accions com esta ens permeten estretir llaços amb el sector professional, la premsa especialitzada i amb eurofans de tot el món, mostrant el millor de la nostra cultura, gastronomia i estil de vida”.
Euroclub Benidorm Fest
Paral·lelament, els dies 16 i 17 de maig, Benidorm tornarà a convertir-se en l’epicentre eurovisiu a Espanya amb una nova edició de l’Euroclub Benidorm Fest, que se celebrarà en el parc de l’Aigüera.
La programació inclourà actuacions d’artistes del Benidorm Fest com JKBello, Kingdom, La Chispa, Daniela Blasco, Mawot, Kuve i Carla Frigo, així com la sessió de DJ Dennis Moore. El dissabte 17 se celebrarà també l’Euroclub Junior, amb actuacions de Carlos Higes, Sandra Valero i Chloe de la Rosa, a més d’una festa prèvia a la gran final d’Eurovisió, que es retransmetrà en directe en pantalles gegants des del mateix parc.
A més, Chanel Terrero, guanyadora del primer Benidorm Fest i representant d’Espanya en Eurovisió 2022, serà la portaveu del jurat espanyol i anunciarà en directe des de Benidorm els 12 punts atorgats per Espanya durant la final del festival, el dissabte 17 de maig.
La consellera ha recordat que l’entrada a l’Euroclub Benidorm és gratuïta fins que es complete l’aforament, i que “s’ha inclòs programació en horari matutí per a incloure el públic infantil i familiar”.
Ha remarcat també que esta acció global reflectix la “ferma aposta de la Comunitat Valenciana per la música com a eix de promoció internacional, unint turisme, identitat i cultura en un esdeveniment seguit cada any per milions d’espectadors a tot el món”.
Promoció turística en el cor d’Europa
Basilea es troba en la frontera entre Suïssa, Alemanya i França, en ple cor d’Europa. Per a Marián Cano, “la ubicació de Basilea, entre tres dels principals mercats emissors de turistes cap a la Comunitat Valenciana, convertix esta ciutat en un enclavament estratègic per a promocionar la nostra destinació”.
“Per això -ha explicat- des de la Generalitat hem dissenyat esta acció de promoció turística, aprofitant tant la localització geogràfica com la projecció mediàtica del festival”.
Cal destacar que França se situa com el segon mercat emissor de turistes estrangers per a la Comunitat Valenciana amb un total de 2.259.403 visitants francesos en 2024, mentres que Alemanya se situa en la quarta posició amb un total de 757.544 turistes alemanys en la Comunitat Valenciana l’any passat.
Respecte al mercat suís, en 2024 més de 418.000 turistes de Suïssa van visitar la Comunitat Valenciana, la qual cosa va suposar un increment de l’11,8 % respecte a l’any anterior. Suïssa es posiciona com el nové mercat emissor de turistes estrangers cap a la Comunitat, amb una quota del 3,5 %.
La consellera ha assenyalat que el mercat suís “és estratègic per a la Comunitat Valenciana, pel seu alt interés en productes com el golf, la cultura, el sol i la gastronomia, a més de comptar amb connexions aèries directes des de Zúric, Ginebra i Basilea”.
En este sentit, Turisme Comunitat Valenciana continuarà reforçant la seua presència a Suïssa amb diferents accions promocionals al llarg de 2025, entre les quals s’inclouen fam trips, press trips i un roadshow que recorrerà ciutats com Lausana, Lucerna i Zúric a finals d’any.