Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Educació negocia amb els sindicats modificar les dates de les oposicions a mestre de 2026 perquè no coincidisquen amb el final de curs
- La Conselleria Conselleria ha oferit tres propostes: començar-les en abril i concloure-les en juny, començar-les en setembre i resoldre-les en la primavera de 2027 o començar-les en febrer i concloure-les en maig
La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha iniciat una negociació amb els sindicats per a modificar les dates de les oposicions a mestre de 2026 amb l’objectiu que el procés no coincidisca amb el final de curs.
El director general de Personal Docent, Pablo Ortega, ha enviat este divendres una circular amb tres propostes de dates, atenent així la petició dels sindicats. “L’objectiu és rebaixar la càrrega de treball si les oposicions coincidixen amb el final de curs, una cosa habitual des de fa anys”, ha assenyalat. Així, ha recordat que les oposicions a mestre de l’any 2022 es van realitzar entre l’11 de juny i el 4 de juliol, i el curs va acabar el 21 de juny, per la qual cosa les dates van ser similars a les d’enguany.
En este sentit, la proposta plantejada arreplega tres forquetes temporals per a la celebració de les oposicions de 2026: començar les proves en abril i concloure-les en juny, seguint el model català; començar-les en setembre i resoldre-les en la primavera de 2027, seguint el model basc; o començar-les en febrer i concloure-les en maig.
Proposta intermèdia
El director general ha explicat que la tercera proposta és una solució intermèdia, en la qual la selecció del punt d’inici s’ha marcat per a donar marge suficient d’actuació i tenint en compte el calendari de festes de la Comunitat Valenciana per a l’any 2026. “Es tracta d’evitar greuges als aspirants de la província de Castelló, ja que les festes de la Magdalena són del 7 al 15 de març, i als aspirants de la província de València, ja que les falles són de l’1 al 19 de març. A més, s’ha tingut en compte la celebració de la Setmana Santa i la Santa Faç a Alacant”, ha explicat.
Així mateix, en esta tercera proposta i pel que fa als tribunals, la Conselleria d’Educació constituiria un nombre de tribunals proporcionat al nombre d’aspirants i al temps d’alliberament. L’objectiu és que funcionen en règim matutí, atenent en la fase de defensa de la programació. Esta jornada seria similar en duració a la qual té qualsevol docent. Els membres estarien alliberats i substituïts en els seus centres des de mitjan febrer fins a la finalització del procediment selectiu.
Quant als avantatges d’esta tercera proposta destaca que els membres dels tribunals poden dedicar-se exclusivament a esta tasca, sense necessitat d’estar pendents de les seues obligacions lectives, fent el procés més objectiu.
“D’altra banda, en reduir el nombre de tribunals i donar-los dedicació exclusiva, cal esperar major capacitat de coordinació de la comissió tècnica i de les comissions de selecció. En definitiva, un procés més just i equànime”, ha conclòs Ortega.
Talls de veu relacionats
DG Pablo Ortega