Visor detalle nota de prensa

Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Promoció turística

Turisme promociona l’oferta turística de la Comunitat Valenciana en ‘Piknik na Odra’, una de les fires més importants de Polònia

12/05/2025
Turisme promociona l’oferta turística de la Comunitat Valenciana en ‘Piknik na Odra’, una de les fires més importants de Polònia
  • Marián Cano destaca la importància de participar en esta mena d’accions per a reforçar la projecció internacional de l’oferta de la Comunitat Valenciana
  • Polònia es consolida com el mercat internacional que més creix en la Comunitat Valenciana, amb un increment interanual del 59 % en 2024

La Generalitat, mitjançant  Turisme Comunitat Valenciana, ha participat, este cap de setmana, en ‘Piknik na Odra’, el festival de viatgers més rellevant de la regió occidental de Polònia, celebrat en la ciutat de Szczecin.

Turisme ha comptat amb un estand propi dins del festival, en el qual també ha estat representat la destinació de Benidorm. Allí s’ha presentat al públic polonés l’àmplia i diversa oferta turística de la Comunitat Valenciana, mitjançant un enfocament innovador i amb accions de promoció directa dirigides al públic final. A més, s’han dut a terme diverses reunions de networking amb agents del sector turístic.

La participació s’ha realitzat en col·laboració amb l’Oficina Espanyola de Turisme a Varsòvia, com a part de l’estratègia de promoció de destinacions espanyoles a Europa de l’Est.

‘Piknik na Odra’ és una fira de cap de setmana dirigida al públic general que oferix àrees dedicades a la gastronomia, productes regionals, artesania, folklore, turisme, infantil, oci o showcookings. En l’edició de 2024, va rebre més de 70.000 visitants i va reunir més de 250 expositors.

En el marc del festival també s’ha celebrat el ‘Market Tour’, la major fira a l’aire lliure d’esta regió polonesa, que en 2025 ha celebrat la 34 edició. La Generalitat ha sigut present en este espai per a mostrar l’oferta turística de la Comunitat Valenciana, a on també han assistit agències de viatges, hotels, centres d’esbarjo i spa, productors i distribuïdors d’equips de pesca, esports aquàtics, esportius i turístics, a més d’oficines de turisme regionals i internacionals.

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha destacat la importància de participar en esta mena d’accions per a “reforçar la projecció internacional de l’oferta turística de la Comunitat Valenciana entre els potencials turistes”. A més, ha recordat que “des de la Generalitat hem intensificat les actuacions de promoció turística a Polònia, un mercat emergent amb gran potencial de creixement per a la Comunitat Valenciana”.

Mercat polonés en la Comunitat Valenciana

En 2024, Polònia es va posicionar com el sèptim mercat emissor internacional per a la Comunitat, amb una quota del 3,8 % i un total de 452.200 turistes, la qual cosa suposa un increment del 59 % respecte a l’any anterior. Este creixement se suma a l’augment del 64 % registrat ja en 2023, consolidant així una tendència a l’alça.

Segons ha explicat la consellera, “en els últims anys ha augmentat considerablement el nombre de connexions aèries entre Polònia i la Comunitat Valenciana, la qual cosa ha afavorit l’increment de visitants”. A més, ha destacat que “el nostre objectiu és no només consolidar la nostra posició en els mercats prioritaris, sinó també diversificar cap a nous emissors amb un potencial alt com és el polonés”.

Galeria d'imatges