Visor detalle nota de prensa

Medi Ambient, Infraestructures i Territori
Infraestructures viàries

La Generalitat destina 9.000 tones d’aglomerat per a reasfaltar la CV-36 de cara a la reobertura d’esta

24/05/2025
La Generalitat destina 9.000 tones d’aglomerat per a reasfaltar la CV-36 de cara a la reobertura d’esta
  • La riuada va provocar danys significatius tant en dos ponts de la CV-36 com en gran part de la via
  • Els treballs nocturns intensius de reconstrucció es prolongaran unes setmanes i suposaran talls totals per subtrams

 

La Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori du a terme els treballs de renovació del paviment de l’autovia CV-36 per al qual destinaran unes 9.000 tones d’aglomerat asfàltic en calent, amb l’objectiu de finalitzar els últims treballs abans de la seua reobertura.

Després de diversos mesos de treballs intensius de reconstrucció, estes setmanes els treballs se centren a renovar més de 122.000 m² de ferm de cara a la reobertura d’este tram tan transitat entre l’A-7 i l’enllaç amb la CV-410, que coincidix amb la pròxima finalització de les obres del viaducte sobre el barranc de Poio.

Cal recordar que les inundacions, a més de negar quasi tot el traçat de la CV-36, van causar desperfectes greus en dos de les infraestructures de via sobre el barranc de Poio, concretament en el punt quilomètric 8+640, que van afectar les dos calçades. Un dels ponts va quedar completament afonat, mentres que l’altre va col·lapsar en un dels seus trams. La reconstrucció dels dos ponts s’ha desenrotllat en diverses fases, i amb l’objectiu de restablir la circulació de trànsit rodat de manera segura i eficient es va obrir un desviament provisional durant unes setmanes fins que es va poder circular per un dels ponts viaductes.

A més de la recuperació estructural, la rehabilitació dels ponts ha incorporat tecnologia avançada amb la instal·lació de sensors de fibra òptica que permeten monitorar en temps real l’estat de les infraestructures, i proporcionen dades sobre deformacions i desplaçaments, la qual cosa facilitarà un manteniment més efectiu i anticiparà possibles fallades.

Programació dels treballs

Els treballs s’estan fent en horari nocturn i per fases, per a minimitzar l’impacte sobre el trànsit. S’han establit talls totals per subtrams i desviaments provisionals per la CV-411 mentres s’executen les labors en cada secció.

Primer s’actuarà en la calçada sud (sentit A-7 → CV-410) sobre tres subtrams. Durant esta fase, cada subtram de la calçada sud serà tallat totalment al trànsit, que serà desviat per la carretera de Mas del Jutge (antiga CV-411).

Després, es treballarà en la calçada nord (sentit CV-410 → A-7), dividida en dos subtrams. També, en esta fase es preveu el tall total de cada subtram afectat amb desviaments del trànsit per la carretera de Mas del Jutge.

Finalment, les actuacions se centraran en les calçades nord i sud en la zona del viaducte reconstruït PK 8+900. En esta fase es preveuen desviaments d’una calçada a l’altra per a pavimentar cada una de les calçades.

La Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori recomana als conductors extremar la precaució i atendre en tot moment la senyalització provisional que es disposarà durant l’execució de les obres. Esta actuació forma part de la recta final d’una intervenció de recuperació de la funcionalitat en este important eix viari després dels efectes de les riuades.

 

Galeria d'imatges