Visor detalle nota de prensa

Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Congrés AECOC

Marián Cano destaca la qualitat, la innovació i la sostenibilitat de la gastronomia de la Comunitat Valenciana

05/06/2025
Marián Cano destaca la qualitat, la innovació i la sostenibilitat de la gastronomia de la Comunitat Valenciana
  • La consellera de Turisme ha participat, a Madrid, en la taula redona ‘Alacant, capital espanyola de la gastronomia’, en el Congrés AECOC d’Horeca que reunix el sector hostaler
  • Cano subratlla la inversió de Turisme de més d’un milió d’euros en promoció de la Comunitat Valenciana com a destinació gastronòmica, amb més de 50 accions en mercats internacionals i 30 en nacionals
  • Ressalta el model d’Alacant com a capital gastronòmica, per “saber combinar tradició i innovació i crear un model de col·laboració pública i privada molt ben engranat”

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha destacat la qualitat, la innovació i la sostenibilitat de la gastronomia de la Comunitat Valenciana, i ha assenyalat que el compromís del Consell és “continuar treballant per a continuar sent una destinació gastronòmica de referència a escala internacional”.

Així ho ha declarat Marián Cano a Madrid, durant la seua intervenció en la taula redona ‘Alacant, capital espanyola de la gastronomia’, en el marc del Congrés AECOC d’Horeca, la cita anual que reunix els principals directius i representants del sector hostaler en l’àmbit nacional.

Al costat de la xef Susi Díaz i la presidenta de l’Associació Provincial d’Empresaris d’Hostaleria d’Alacant (APEHA), María del Mar Valera, i moderada pel secretari general d’Hostelería de España, Emilio Gallego, la consellera ha destacat el paper estratègic de la gastronomia dins del model turístic de la Comunitat Valenciana, així com l’impuls institucional a la promoció i formació del sector, a través de la Xarxa CdT i Invat·tur.

En este context, Cano ha assenyalat que “Turisme Comunitat Valenciana ha desplegat una àmplia bateria d’accions que posicionen la gastronomia no només com a atractiu turístic, sinó com a expressió cultural de la identitat valenciana”.

Entre les principals iniciatives, la titular de Turisme ha destacat la marca ‘L’exquisit Mediterrani’, que actua com a referent de qualitat i autenticitat, així com la inversió de més d’un milió d’euros en promoció nacional i internacional de la destinació gastronòmica. Internacionalment s’han dut a terme més de 50 accions promocionals en mercats clau com Alemanya, França, el Regne Unit o els països nòrdics, i més de 30 accions en esdeveniments i fires turístiques de referència en l’àmbit nacional.

De la mateixa manera, la consellera de Turisme ha recordat que la Generalitat dona suport, a més, a esdeveniments emblemàtics com Alacant Gastronòmica, DNA Dénia, Gastrònoma a València o Castelló Ruta de Sabor, que “convertixen la Comunitat en epicentre del mediterrani gastronòmic, impulsant tant el producte local com les figures de qualitat diferenciada”, ha afegit.

Una estratègia en gastronomia que ve impulsada per la importància que està adquirint este producte en la demanda turística de la Comunitat Valenciana. “Un de cada quatre turistes visita la Comunitat Valenciana motivat per la seua oferta gastronòmica, amb un gasto mitjà un 30 % superior al d’altres visitants”, ha assenyalat Marián Cano, per a qui esta realitat reforça el paper de la gastronomia com a “motor de desestacionalització, diversificació de la demanda i atracció de segments de major poder adquisitiu”.

Model d’Alacant, com a capital gastronòmica

La responsable de la política turística del Consell ha volgut destacar el model d’Alacant com a capital gastronòmica i ha declarat que “esta destinació ha sabut crear un model de col·laboració pública i privada molt ben engranat”.

En l’àmbit culinari, “Alacant ha aconseguit combinar tradició i innovació amb un nivell altíssim”, ha assenyalat Cano, a la qual cosa ha afegit que “el que convertix Alacant en un model a seguir és la seua capacitat per a teixir aliances, apostar per la qualitat i mantindre la coherència en el relat”.

Finalment, la consellera ha volgut emfatitzar que “no es tracta només d’atraure visitants, sinó d’oferir-los una experiència genuïna, arrelada en el territori, que combine cultura, hospitalitat, sostenibilitat i excel·lència”.

Galeria d'imatges