Detalle nota de prensa
Visor detalle nota de prensa
El conseller d’Infraestructures anuncia que el tram València Sud-Castelló de Metrovalencia obrirà l’última setmana de juny una vegada completades totes les proves

- Vicente Martínez Mus ha visitat els tallers i les instal·lacions de València Sud
- La data exacta de reobertura d’este tram, que té 50 quilòmetres i va tindre danys greus durant la riuada, es podrà concretar en els pròxims dies
- A la renovació d’instal·lacions, edificis, equipament, vies i infraestructures de València Sud es destinen més de 60 milions d’euros
El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha anunciat que el tram València Sud-Castelló, en les comarques de l’Horta i la Ribera, i pel qual discorren les línies 1, 2 i 7 de Metrovalencia, “recuperarà la circulació ferroviària l’última setmana de juny, amb totals garanties de seguretat i una vegada completades totes les proves i comprovacions necessàries de totes les instal·lacions i els equips renovats en els últims mesos”.
Martínez Mus ha explicat que “durant estes últimes setmanes s’estan finalitzant les obres d’infraestructura, via, electrificació i control, comandament i senyalització necessàries per a posar en servici este tram de 50 quilòmetres en què hi va haver danys greus el 29 d’octubre passat, i que ha sigut necessari renovar totalment en alguns punts com ara València Sud o Paiporta”.
Actualment Metrovalencia circula per 127 de les 147 estacions, baixadors i parades que conformen la seua xarxa, per la qual cosa falten per obrir 20 d’estos punts.
Després de visitar els tallers de València Sud, acompanyat pel director gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Alfonso Novo, el conseller ha explicat que “és imprescindible comptar amb estes instal·lacions operatives, almenys parcialment, per a recuperar tot el servici, ja que únicament amb el taller de Machado és pràcticament impossible completar totes les operacions de manteniment necessàries”.
Martínez Mus ha assenyalat que “després de les proves de càrrega de divendres passat del nou pont del barranc de Poio, seguixen les proves entre Paiporta i Castelló com a part necessària de la fase prèvia a la posada en servici, que obliga a complir amb totes les exigències i els requisits de l’Agència Valenciana de la Seguretat Ferroviària”.
Treballs en execució
En esta mateixa visita, el conseller ha explicat que “FGV, dins del total de més de 130 milions que s’estan destinant a la reconstrucció, assigna més de 34 milions d’euros a la reconstrucció i l’equipament del conjunt d’instal·lacions que integren el complex de València Sud, que inclou oficines centrals, lloc de comandament, tallers i la resta d’edificis de diversos servicis, als quals cal sumar 28 milions d’euros més destinats a la renovació de vies i infraestructures”.
En estes xifres s’inclouen l’edifici principal d’oficines, a on se situarà el nou lloc de comandament; el taller d’unitats de metro i edificis auxiliars; la rehabilitació de les instal·lacions; l’equipament i la dotació industrial dels tallers, així com l’adquisició de ferramentes i útils de treball i les labors de rehabilitació dels edificis d’Operacions, Arxiu Històric i Manteniment d’Instal·lacions Fixes i altres locals.
Estos treballs van començar una vegada es van completar les labors prèvies de neteja, desenrunament i retirada de residus que s’han realitzat en el conjunt d’estes instal·lacions, situades a 1.200 metres del barranc de Poio, i que es van veure greument afectades per les inundacions del 29 d’octubre passat.
Nou lloc de comandament
Dins del procés de reconstrucció del conjunt d’instal·lacions de València Sud s’ha inclòs la instal·lació d’un nou lloc de comandament que substituïsca l’arrasat per l’aigua.
“El nou centre de control estarà instal·lat en la primera planta de l’edifici principal i comptarà, una vegada en servici, amb un equip alternatiu que és el que actualment està en funcionament en els tallers de Machado”, ha explicat el conseller.
El lloc de comandament és el centre neuràlgic del qual se sustenta tot el trànsit d’una xarxa ferroviària, com és el cas de Metrovalencia. Des d’esta instal·lació no només es regula i gestiona la circulació, sinó que també es controlen les subestacions elèctriques, catenàries i instal·lacions de les estacions, així com tots els sistemes d’atenció al viatger i la central operativa de seguretat ciutadana.
Renovació de via de València Sud
En València Sud FGV es treballa també en la renovació del conjunt de vies d’accés i vies auxiliars, amb una dotació d’uns 28 milions d’euros, cosa que va permetre el 18 de febrer que els trens de les línies 1, 2 i 7 pogueren accedir ja a esta estació.
Com a part d’este mateix projecte, FGV està construint un nou pas inferior per als vianants, enfront de l’actual aparcament de València Sud, amb l’objectiu de millorar les condicions d’accessibilitat d’esta estació i crear un gran eix intermodal amb més de 500 places d’aparcament i accés ciclopedestre.
En conjunt, es treballa en la renovació de 8 vies destinades a la circulació dels trens que presten servici i 20 més de caràcter auxiliar per a manteniment i accés a tallers. En total, es renovaran uns 10.000 metres de via, amb les corresponents instal·lacions.
Galeria d'imatges
Talls de veu relacionats
Conseller Vicente Martínez Mus