Detalle nota de prensa
Visor detalle nota de prensa
Cinema Jove oferix propostes sobre la visió del món de dos dones jóvens i una reflexió sobre l’educació

- En la Secció Oficial es projecten Bunnylovr i Bad Girl, dos visions de la joventut amb protagonistes femenines
- L’únic diumenge amb programació d’esta edició acull el documental Grup natural
El Festival Internacional de Cinema de València Cinema Jove, organitzat per la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, a través de l’Institut Valencià de Cultura (IVC), s’aproxima a dos universos femenins molt diferents, però igualment actuals, amb les projeccions dels llargmetratges a concurs Bunnylovr (Katarina Zhu, 2025) i Bad Girl (Varsha Bharath, 2025).
La primera que es vorà serà Bunnylovr, una pel·lícula que capta la sensació de confusió d’una jove cam girl sotmesa per diners a una relació tòxica. Es tracta del primer llargmetratge de Katarina Zhu, qui protagonitza, escriu i dirigix una delicada i, al seu torn, ferma pel·lícula que mira de cara problemes actuals com l’ansietat d’una generació hiperconnectada els vincles emocionals de la qual mostren signes de fragilitat. La mateixa Zhu estarà en la projecció de la pel·lícula a les 17:30 hores, del diumenge 22 de juny, en la Filmoteca Valenciana.
Bad Girl, per la seua part, es vorà a les 20:00 hores. Conta la història de Ramya, una jove que somia trobar l’home perfecte, però s’enfronta a l’amor no correspost. Un enèrgic i acolorit coming of age que va guanyar el Premi NETPAC a la millor pel·lícula d’Àsia Pacífic en el Festival de Rotterdam.
Una pel·lícula amb la qual la seua directora, Varsha Barath, diu haver trobat la seua vocació: “El cine és vida. Ho ha modelat tot en mi: els meus pensaments, aspiracions, pors… el bo i el roín. Pot ser que mai siga tan rica ni famosa com els grans cineastes, però una cosa sí que sé: he trobat la meua vocació, i faré pel·lícules fins al dia que em mora”.
Dos mirades diferents al món de l’educació
En la secció ‘Òrbites’, dedicada a nous llenguatges de l’audiovisual i narratives experimentals, arriba Grup natural (2025) de Nina Solà. El retrat d’un model educatiu alternatiu narrat des del punt de vista dels seus protagonistes. Solà estarà en el Teatre Rialto este diumenge, a les 20:00 hores, per a explicar com va ser aproximar-se a l’alumnat de l’escola Súnion de Barcelona, una institució que subvertix moltes normes de l’educació tal com l’entenem hui dia.
Eixa mateixa nit, a les 22:30 hores, en l’Espai Turia, Cinema Jove oferix una altra mirada de l’educació, amb la projecció del clàssic Rebelión en las aulas (James Clavell, 1967), dins del cicle ‘High School: 5t curs’. Es tracta d’una pel·lícula essencial del gènere estudiantil, amb Sidney Poitier interpretant un jove professor que es guanya la confiança i respecte dels seus alumnes de maneres sorprenents i innovadores.
De tornar a casa
El mateix diumenge, la Secció Oficial de Curts a competició acull la projecció d’un dels curts valencians més esperats: Lleó (2025), d’Alba Just. Es vorà en el sext programa de curts, a les 17:30 hores en el Teatre Rialto, amb presentació de la seua directora.
Amb la seua primera obra, Antonia (2021), Just va guanyar el premi del públic al millor curtmetratge en el Cinema Jove de 2021. Després de treballar amb el realitzador Óliver Laxe en Sirat (2025), Alba Just torna al certamen que va ser testimoni dels seus primers passos amb un curt a competició.
Dins del cicle ‘Backstage: Ídols Z’, el diumenge, a les 22:30 hores, es projecta en el Centre del Carme Sobreviure a l’incendi (2024) de Josep Pitarch, un documental que conta els deu anys d’història del grup Zoo, el més important del panorama valencià de l’últim lustre, fins als seus concerts de comiat.
Sèries i el jove Ridley
El diumenge 22 de juny també es donaran per concloses dos parts del programa d’activitats i projeccions de Cinema Jove: la competició de la Secció Oficial de Sèries i el cicle ‘El jove Ridley’.
La secció competitiva de sèries culmina les seues xarrades i projeccions amb tres programes maratonians des de les 11:00 hores del matí fins a les 20:00 hores de la vesprada en la sala 7.
Una trobada amb el productor Leo Zimbrón, que donarà la xarrada ‘Tendències de negoci en la indústria global 2025’, iniciarà el programa del dia en què es voran les sèries N00B (2024) i At the End of the Night, (2024), les dos acompanyades de la seua distribuïdora Katia Sol. La primera és una comèdia adolescent neozelandesa que tindrà la seua premier nacional en Cinema Jove, i la segona un drama sobre el divorci d’una parella a Teheran.
Les projeccions en la sala 7 seguiran amb els visionats de Primeras (2024), My Dead Mom (2024) i Familia de divan (2024). La sèrie d’animació valenciana Primeras, nominada als Premis Quirino, narra la història de 13 dones pioneres en diferents àmbits. La productora, Paloma Mora, i les guionistes Elena Gobernado, María Mínguez, Noelia Martínez i Guadalupe Sáez estaran en la projecció.
Després d’esta serà el torn de la canadenca My Dead Mom, sobre relacions maternofilials, i li seguirà l’argentina Familia de divan, una comèdia intel·ligent sobre dos terapeutes que han d’acudir a consulta pel seu divorci, la productora de la qual Ariana Saiegh estarà en el festival.
Les activitats de la secció conclouran amb la trobada amb el públic i els creadors de la secció oficial de sèries en la xarrada ‘Coproduccions, tendències i especificitats’, i la posterior projecció d’episodis de Winter Palace (2024) i Perdiendo el juicio (2025).
La retrospectiva dedicada als inicis de la carrera de Ridley Scott acaba amb la projecció d’una de les seues pel·lícules més memorables: Blade Runner (1982), que es vorà en pantalla gran en el CCC Octubre a les 18:30 hores. Es tracta d’una pel·lícula àmpliament replicada i estudiada, amb algunes de les imatges i reflexions més impactants del cine de ciència-ficció.