Detalle nota de prensa
Visor detalle nota de prensa
El Consell autoritza l’acord marc per a la contractació dels servicis postals i de paqueteria de la Generalitat
- L’objectiu és la reducció de costos, millora de l’eficàcia, modernització i homogeneïtzació dels servicis públics
- El valor de l’acord marc ascendix a 58.608.000 euros
El Consell ha autoritzat l’acord marc per a la contractació centralitzada dels servicis postals i de paqueteria de l’Administració de la Generalitat, el seu sector públic instrumental i entitats adherides a la Central de Compres de la Generalitat, a excepció de les notificacions administratives i judicials que van ser objecte d’un altre acord marc autoritzat pel Consell el passat 10 de juny.
La finalitat d’este acord és donar continuïtat a estos servicis, considerats essencials per al funcionament de l’Administració de la Generalitat, ja que no té els mitjans personals i materials per a la seua prestació i tindrà una vigència de quatre anys incloent les pròrrogues.
Pel que fa als servicis postals, s’evidencia la necessitat a causa de la rellevància que continuen tenint les comunicacions en paper i la seua consideració de servicis auxiliars imprescindibles per a l’adequat funcionament ordinari de l’Administració, ja que l’enviament i recepció de correspondència constituïx un dels instruments essencials en l’exercici de les seues funcions en la seua relació amb la ciutadania.
De la mateixa manera, el servici de paqueteria facilita el ràpid enviament, trasllat i recepció dels paquets en atenció a les necessitats de les conselleries i entitats vinculades a la Central de Compres, per la qual cosa resulta necessària la seua contractació de manera centralitzada, amb la finalitat d’aconseguir més homogeneïtat en la prestació d’estos servicis i les millors condicions i preus per a la Generalitat.
D’esta manera, el nou acord marc respon a la necessitat de racionalitzar i unificar el model de gestió dels servicis postals i de paqueteria per a totes les entitats vinculades, amb el propòsit d’aconseguir la modernització, reducció de costos, control i homogeneïtzació d’estos servicis, millora de l’eficàcia, de la transparència i de l’eficiència en la prestació dels servicis públics.
Valoració del cost
L’acord marc no porta aparellat pressupost de licitació ni compromet crèdit, ja que únicament regula les condicions per a l’adjudicació de contractes basats en el mateix acord. No obstant això, s’establix un valor estimat de 58.608.000 euros, IVA exclòs, dels quals 55.440.000 euros corresponen a servicis postals i 3.168.000 euros a servicis de paqueteria. Estes quantitats s’han calculat tenint en compte el valor màxim del conjunt de contractes previstos durant la duració total de l’acord marc, partint de les dades d’anteriors acords i tenint en compte els preus de mercat en relació amb els servicis prestats a les entitats vinculades.
En tot cas, el valor assignat té caràcter orientatiu i no vinculant, atés que les necessitats reals de les entitats incloses i adherides a l’acord marc quedaran determinades amb posterioritat a la contractació que es duga a terme.
El nou acord es dividix en dos lots: servicis postals i servici de paqueteria. El primer comprén l’enviament, la recollida, tractament, admissió, classificació, curs, transport, distribució i entrega de cartes ordinàries, cartes certificades, publicorreu, enviaments de publicitat i catàlegs, diaris i publicacions periòdiques, llibres, material fonogràfic i videogràfic, paquet postal, burofax, així com els servicis addicionals de carta certificada i de paquet postal universal, mentres que no s’inclou el servici de valisa o correu intern.
Per la seua banda, el segon lot inclou la recollida, tractament, distribució i entrega de documentació i paqueteria de l’Administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental i entitats adherides i no inclou el servici urgent o de prestació immediata.
Així mateix, la Generalitat no es compromet a contractar una quantitat determinada de servicis, perquè està subordinada la seua prestació a les necessitats dels òrgans de contractació compresos dins del seu àmbit d’aplicació, durant la vigència de l’acord marc, sense que el contractista puga exigir prestacions de quantitats determinades o d’imports mínims com a condició de servici.
Beneficiaris
Els destinataris d’este acord marc són, amb caràcter obligatori, les conselleries que formen part de l’Administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental, d’acord amb el que es disposa en article 19 del Decret 35/2018 en relació amb la Llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, d’hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.
A més, també són destinataris, per adhesió prèvia voluntària, pel que fa als servicis postals: el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, el Síndic de Greuges, la Sindicatura de Comptes, el Consell Valencià de Cultura, el Comité Econòmic i Social de la Comunitat Valenciana, la Universitat de València, la Universitat Politècnica de València, la Universitat Miguel Hernández, la Fundació Universitat-Empresa de València (ADEIT), la Fundació Parc Científic Universitat de València (FPCUV), l’Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana, la Fundació General de la Universitat de València i la Fundació Lluís Alcanyís de la Universitat de València.
Quant als servicis de paqueteria són destinataris, per adhesió prèvia voluntària: el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, el Síndic de Greuges, el Consell Valencià de Cultura, el Comité Econòmic i Social de la Comunitat Valenciana, la Universitat de València, la Universitat Politècnica de València, la Universitat Miguel Hernández, la Fundació Universitat-Empresa de València (ADEIT), la Fundació Parc Científic Universitat de València (FPCUV), l’Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana, la Fundació General de la Universitat de València i la Fundació Lluís Alcanyís de la Universitat de València.