Detalle nota de prensa
Visor detalle nota de prensa
Vicente Martínez Mus destaca la participació de 79 municipis en la campanya de protecció de la tortuga babaua impulsada per la Fundació Oceanogràfic
- La iniciativa busca conscienciar sobre la importància d’esta espècie i l’amenaça que suposa l’acció humana
- La Comunitat Valenciana va registrar en 2023 un rècord de 9 nius i ja s’ha detectat la primera posada de 2025 a Dénia
El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha participat en la presentació de la campanya ‘Ací salvem tortugues’ impulsada per la Fundació Oceanogràfic, que enguany suma la col·laboració de 79 municipis de la Comunitat Valenciana, Múrcia, Andalusia i Illes Balears.
Durant l’acte, Martínez Mus ha subratllat que esta iniciativa “és un exemple de col·laboració entre institucions públiques i privades per a conscienciar la societat sobre la importància d’esta espècie, la seua aportació a l’equilibri dels oceans i el perill que patix ara per l’acció humana”.
La Conselleria de Medi Ambient, en col·laboració amb la Fundació Oceanogràfic, coordina en la Comunitat Valenciana la ‘Xarxa d’encallaments de cetacis i tortugues’. Entre les seues actuacions es troba el fet d’incentivar els pescadors perquè entreguen les tortugues capturades accidentalment per a traslladar-les al centre de recuperació de tortugues marines i retornar-les al mar.
Martínez Mus ha incidit en la importància d’esta nova campanya de sensibilització, especialment “en un moment en el qual comencem a detectar amb més freqüència la presència de tortugues i, sobretot, nidificacions en les nostres platges, la qual cosa és una dada molt esperançadora”.
En 2023 es van registrar 9 nius en les costes de la Comunitat Valenciana i en 2025 ja s’ha produït la primera posta en el litoral de Dénia. “Per això és essencial que la ciutadania sàpia com actuar si presencia una posta o detecta la presència d’un exemplar”. S’haurà d’avisar a través de l’1·1·2 a la xarxa d’encallament i amb això s’activa immediatament tot l’operatiu format per la Fundació Oceanogràfic.
El conseller ha agraït la implicació dels ajuntaments que s’han sumat a la campanya, “perquè són ells els qui traslladen als veïns dels seus municipis el missatge de la importància de protegir les tortugues”, i també a les confraries de pescadors, “el compromís i la sensibilitat dels quals amb esta espècie ha sigut determinant per a reforçar l’èxit de la xarxa d’encallaments”.