Detalle nota de prensa
Visor detalle nota de prensa
Educació reforça l’aprenentatge de llengües estrangeres amb 72 auxiliars de conversa de francés, alemany i italià per al curs 2025-2026
- Del total d’estos professionals, 63 són auxiliars especialistes en llengua francesa, 2 en italiana i 7 en alemanya
- Este personal atendrà el centre durant 14 hores setmanals entre octubre de 2025 i maig de 2026
La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació reforça l’aprenentatge de llengües estrangeres en els centres educatius de titularitat pública amb 72 auxiliars de conversa de francés, alemany i italià per al curs 2025-2026, segons s’arreplega en la resolució publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).
Els auxiliars en estes tres llengües estrangeres, finançats pel Ministeri d’Educació, exerciran les seues funcions en centres públics d’Educació Primària, ESO, Batxillerat i centres de Formació de Persones Adultes de titularitat de la Generalitat que impartisquen, almenys, una àrea de llengua estrangera que concorde amb la llengua de l’auxiliar sol·licitada.
Del total, n’hi ha 63 auxiliars especialistes en llengua francesa, 2 en italià i 7 en alemany; 25 dels quals exerciran les seues funcions en centres de la província d’Alacant (21 de francés i 4 d’alemany); 35 en la província de València (33 de francés, 1 d’italià i 1 d’alemany), i 12 en centres educatius de Castelló (9 de francés, 1 d’italià i 2 d’alemany).
Característiques del programa
El programa d’auxiliars de conversa té com a objectiu fer costat al professorat i desenrotllar la competència comunicativa oral en llengua estrangera de l’alumnat. Així, la seua funció principal és fomentar les destreses orals dels estudiants, a més de promoure actituds positives respecte a la interculturalitat.
Per a dur-ho a terme, entre les seues funcions estarà la de col·laborar amb el professorat en l’adquisició per part de l’alumnat de les competències específiques de comprensió, expressió i interacció oral en llengua estrangera; desplegar, junt amb el personal docent, activitats comunicatives utilitzant exclusivament la llengua estrangera corresponent, i actuar com a model de referència de correcció lingüística.
També es coordinaran amb el professorat per a desenrotllar la competència lingüística oral tant en les classes de llengua com en les d’àrees, matèries i mòduls no lingüístics, i duran a terme activitats que fomenten la motivació i l’interés de l’alumnat per la llengua i la cultura del seu país d’origen mitjançant temes d’actualitat i activitats lúdiques i comunicatives.
Així mateix, tenen entre les seues funcions fomentar la creació d’un ambient plurilingüe i intercultural en el centre, a més de contribuir a la formació de professorat i col·laborar amb este en l’elaboració de materials didàctics.
Període d’estada
El període d’estada dels auxiliars de conversa en francés, italià i alemany és el comprés entre l’1 d’octubre de 2025 (excepte situacions excepcionals en les quals podrà ser més tard) i el 31 de maig de 2026.
Hauran d’atendre el centre d’acord amb el calendari lectiu durant 14 hores setmanals. Per la seua banda, el centre distribuirà les hores setmanals en 4 o 5 dies consecutius, excepte en casos justificats i sempre d’acord amb les seues necessitats.
L’auxiliar de conversa és assignat a un tutor, preferentment entre els docents que vehiculen continguts en llengua estrangera. Esta figura no es considera personal docent, per la qual cosa haurà de compartir les hores lectives amb el professorat al qual ha sigut assignat i en cap circumstància romandrà a soles amb l’alumnat ni assumirà responsabilitats que corresponguen al professorat.