Detalle nota de prensa
Visor detalle nota de prensa
FGV modernitzarà els sistemes de senyalització i comunicacions de les línies de tramvia 4, 6 i 8 de Metrovalencia
- Esta actuació compta amb un pressupost superior als 14 milions d’euros i és finançada per la Unió Europea a través del programa operatiu FEDER Comunitat Valenciana 2021-2027
- Amb la instal·lació d’ATP (protecció automàtica de trens) i SAE-CT tota la xarxa tramviària inclourà estos sistemes
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) completarà en els pròxims mesos la instal·lació dels nous sistemes de comunicació i senyalització ATP (protecció automàtica de trens) i SAE-CT de les línies de tramvia 4, 6 i 8 de Metrovalencia.
El contingut d’este projecte ha permés definir tècnicament, funcionament i econòmicament els treballs per a la instal·lació dels sistemes de senyalització, ATP i SAE-CT en la xarxa tramviària de Metrovalencia en les seues línies 4, 6 i 8.
Es tracta de les línies existents en l’actualitat, juntament amb la línia 10, i que es troben en explotació comercial, en alguns trams de la línia 4, des de 1994.
Estos treballs compten amb un pressupost superior als 14 milions d’euros, IVA inclòs, i són finançats per la Unió Europea a través del programa operatiu FEDER Comunitat Valenciana 2021-2027, concretament dins de l’objectiu específic 1.2 dirigit a aprofitar els avantatges que oferix la digitalització als ciutadans, les empreses, les organitzacions d’investigació i les administracions públiques.
Treballs previstos
Els treballs previstos preveuen la renovació dels enclavaments, la senyalització lateral lluminosa tramviària, i els sistemes de detecció de tren. El projecte inclou un sistema automàtic de protecció del tren (ATP) per a supervisió i control de velocitats per geometria de via i aspectes de la senyalització.
Amb la renovació i actualització d’estos sistemes, estes tres línies de tramvia s’equipararan en matèria de comunicacions i senyalització amb la línia 10.
La renovació d’estos equips proporciona una major seguretat de les condicions de circulació gràcies a la implantació dels nous enclavaments electrònics i el sistema ATP. Quant a l’explotació, garantix més fiabilitat i regularitat a causa de l’obsolescència que estaven aconseguint els sistemes actualment implantats.
De manera paral·lela, FGV ha adjudicat també la redacció del projecte i execució de les obres d’instal·lació d’un enclavament electrònic per al depòsit i els tallers Tarongers de la línia 4 de Metrovalencia, actuació susceptible de ser finançada per la Unió Europea a través del Programa Comunitat Valenciana FEDER 2021-2027, i pressupostada en prop de dos milions d’euros.
Les línies 4, 6 i 8 presten servici al llarg de prop de 20 quilòmetres distribuïts entre València, Paterna i Burjassot, amb 43 parades i un total de 15 enclavaments.
Com a part del projecte és necessari també la construcció de deu habitacions tècniques per a allotjar senyalització i comunicacions necessaris per a la funcionalitat correcta de la xarxa.