Visor detalle nota de prensa

Sanitat
SANITAT

Marciano Gómez advoca per la coordinació entre administracions i per canvis en el sistema de majories per a adoptar acords en el Consell Interterritorial de Salut

28/08/2025
Marciano Gómez advoca per la coordinació entre administracions i per canvis en el sistema de majories per a adoptar acords en el Consell ...
  • El titular de Sanitat proposa abordar una reforma del reglament intern de funcionament per a dotar de força vinculant els acords adoptats per consens en el Consell
  • El conseller afirma que la coordinació permanent entre Ministeri i les comunitats autònomes és fonamental per a garantir l’equitat assistencial

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, ha advocat, este matí, en una trobada dels Cursos d’Estiu de la Universitat Internacional Menéndez Pelayo a Santander, per la necessària coordinació permanent entre administracions, en concret entre el Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes, així com per abordar canvis en el sistema de majories per a l’adopció d’acords en el si del Consell Interterritorial de Salut, un fòrum que ha definit com a “essencial” perquè les polítiques de salut “es perceben coherents, equitatives i eficaces”.

En este sentit, el titular de Sanitat ha assenyalat la possibilitat d’establir majories qualificades o simples, en funció de la naturalesa de l’acord, i que la unanimitat o consens “quede reservat —ha puntualitzat— a modificacions substancials del model de finançament o del marc competencial”.

“A més, seria positiu abordar una reforma del reglament intern del funcionament per a dotar de força vinculant els acords adoptats per consens en el Consell i superar el caràcter de recomanacions actual”, ha afirmat el conseller.

D’altra banda, segons Gómez, davant de l’“arquitectura institucional complexa i burocràtica” del Consell Interterritorial, dividit en comissions, subcomissions i grups de treball de diferents àrees de gestió, “hi hauria la possibilitat d’establir fluxos de comunicació més àgils i permanents”.

Així mateix, el conseller de Sanitat ha donat suport a la possibilitat d’incentivar el compliment d’acords respecte a indicadors, registre de personal o designació de centres, servicis i unitats de referència (CSUR).

Finalment, per a tancar la seua intervenció en la taula-debat ‘Què fem amb el Consell Interterritorial de Salut’, de la Trobada sobre Polítiques Sanitàries i Estat de les Autonomies, ha conclòs que el Consell Interterritorial “és un fòrum necessari, però susceptible de millores perquè els acords que s’adopten per consens en el seu si es plasmen realment en les mesures que s’implanten posteriorment i resulte un òrgan eficaç i eficient per a garantir la sostenibilitat del Sistema Nacional de Salut i l’equitat entre els servicis sanitaris que presten les comunitats autònomes”.

Galeria d'imatges