Detalle nota de prensa
Visor detalle nota de prensa
Emergències agraïx l’actuació del dispositiu mobilitzat per a ajudar en l’extinció dels incendis de Castella i Lleó, Galícia i Extremadura
- Juan Carlos Valderrama ha mantingut una reunió amb els organismes i servicis desplegats per l’Administració autonòmica este estiu
- La Generalitat va mobilitzar dos avions amfibis i va desplegar un dispositiu terrestre d’extinció d’incendis format per 380 professionals
El conseller d’Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama, ha mantingut una reunió amb responsables i personal tècnic dels servicis i organismes mobilitzats per la Generalitat per a ajudar en l’extinció dels incendis que van afectar el mes d’agost passat les comunitats de Castella i Lleó, Galícia i Extremadura.
En la reunió, el titular d’Emergències i Interior ha agraït i realçat el treball dels efectius desplegats per la Comunitat Valenciana en suport dels equips d’extinció d’estes tres comunitats.
Tal com ha destacat Juan Carlos Valderrama, la Comunitat Valenciana va donar una mostra de solidaritat aportant tots els recursos disponibles a estes tres autonomies, que han reconegut “la important labor duta a terme per a controlar, estabilitzar i extingir els incendis” que es van produir en els seus territoris.
El conseller ha recordat que la Generalitat va posar des del 16 d’agost a la disposició d’Extremadura i Galícia dos avions amfibis i va desplegar des del 18 d’agost un gran dispositiu terrestre d’extinció d’incendis format per 380 professionals.
Concretament, els mitjans mobilitzats per la Generalitat van treballar en 13 incendis a Galícia i un incendi a Extremadura, a on van fer 320 descàrregues, que van alliberar un milió de litres d’aigua. En particular, l’avió que va participar en les labors d’extinció en terres gallegues va fer 259 descàrregues, amb un total de 777.000 litres d’aigua, i el destinat a Extremadura va efectuar 73 descàrregues, amb 220.000 litres d’aigua.
Respecte al dispositiu terrestre mobilitzat a Castella i Lleó, es va mobilitzar estos 380 professionals (entre tots els relleus realitzats) des del dia 18 fins al 30 d’agost, la qual cosa va suposar la participació d’efectius dels sis servicis de prevenció, extinció d’incendis i salvament (SPEIS) de la Comunitat Valenciana, amb bombers dels tres consorcis provincials i dels municipis de València, Alacant i Castelló de la Plana, així com del Servici de Bombers Forestals de la Generalitat.
Com ha precisat Valderrama, a este contingent es va afegir personal tècnic de l’Agència Valenciana de Seguretat i Emergències, membres de la plantilla sanitària de la Conselleria de Sanitat i personal de l’ISTEC de la Conselleria d’Hisenda.