Detalle nota de prensa
Visor detalle nota de prensa
El Consell aprova convenis amb tres entitats professionals per a facilitar la tramitació telemàtica de documents tributaris
- Amb esta mesura es pretén fer més senzill el compliment de les obligacions formals de les persones contribuents
- Els convenis permetran agilitzar els tràmits relacionats amb els impostos sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats i sobre successions i donacions
El Consell ha aprovat tres convenis de col·laboració entre la Conselleria d’Hisenda i Economia i l’Agrupació Tècnica Professional d’Interventors de Gestió Administrativa, el Col·legi de Procuradors de Madrid i el Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Toledo per a facilitar la presentació i tramitació telemàtica de documents amb transcendència tributària davant l’Agència Tributària Valenciana.
A través d’estos acords es facilitarà el compliment de les obligacions tributàries de la ciutadania perquè s’autoritza les persones col·legiades a prestar servicis de gestió en matèria tributària, ja que es disposarà de mecanismes de comunicació i representació àgils i senzills gràcies a la mediació tècnica de la Societat d’Infraestructures i Servicis de Telecomunicacions i Certificació (ISTEC).
Estos convenis permetran agilitzar tràmits relacionats amb l’autoliquidació de compravenda de vehicles usats i de l’impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats, així com de l’impost sobre successions i donacions, entre altres.
Esta col·laboració evitarà en gran manera desplaçaments de la ciutadania a les oficines públiques, ja que, en el seu lloc, es realitzaran intercanvis de dades entre sistemes d’informació que, a més, compliran els requisits establits i comptaran amb totes les garanties jurídiques i tècniques.
Amb esta mesura es pretén fer més senzill el compliment de les obligacions formals de les persones contribuents, amb la pretensió d’alleujar la pressió fiscal indirecta que d’estes es derive.
Funcionament
En virtut d’estos acords, l’Agència Tributària Valenciana autoritza les persones col·legiades a presentar per via telemàtica les declaracions, autoliquidacions, comunicacions i altres documents tributaris, en representació de terceres persones i a través del Sistema d’Ajuda a la Recepció d’Autoliquidacions (SAR@) o de la plataforma de tramitació electrònica de la Generalitat.
Així mateix, s’articulen els mecanismes necessaris per a la presentació i l’ingrés de declaracions i autoliquidacions en forma agregada o per lots i s’establixen mecanismes específics de custòdia i remissió de la documentació.
S’afavorix d’esta manera que la col·laboració amb els col·lectius de grans presentadors davant l’Agència Tributària Valenciana es desenrotlle a través de vies permanents i estables i amb unes pautes normalitzades i sistematitzades.