Detalle nota de prensa
Visor detalle nota de prensa
El Consell autoritza un conveni amb l’Administració de l’Estat per a la prestació mútua de solucions tecnològiques d’administració digital
- L’objectiu de l’acord és establir les condicions per a l’aprofitament comú de solucions tecnològiques d’administració digital
- Amb este conveni s’impulsa la prestació de servicis públics per mitjans electrònics a la ciutadania i les empreses
El Consell ha autoritzat la firma del conveni de col·laboració entre la Conselleria d’Hisenda i Economia, l’Agència Estatal d’Administració Digital i el Ministeri per a la Transformació Digital per a la prestació mútua de solucions bàsiques d’administració digital.
L’objecte d’este conveni és establir els termes i les condicions generals per a un aprofitament comú de les solucions tecnològiques bàsiques d’administració digital i les condicions en les quals facilitarà l’accés als seus organismes públics i les entitats de dret públic vinculats o dependents, així com a les entitats locals, els òrgans estatutaris i les agrupacions i associacions de municipis.
Amb este conveni es pretén continuar impulsant la prestació de servicis públics per mitjans electrònics a la ciutadania i les empreses, facilitant la seua interoperabilitat, així com promoure la coordinació dels projectes d’administració digital, amb l’objectiu d’aconseguir la seua màxima eficàcia i eficiència.
Per a fer-ho, les administracions públiques procuren la construcció d’aplicacions reutilitzables, amb la finalitat d’afavorir les actuacions de compartir, reutilitzar i col·laborar, en benefici d’eixa millora en l’eficiència.
Gràcies a este conveni, les parts firmants podran utilitzar solucions tecnològiques bàsiques d’administració digital com els sistemes d’aplicacions i xarxes per a les administracions, coneguts com a Xarxa SARA; els sistemes d’identificació i firma electrònica (Cl@ve i @firma); els sistemes per a l’intercanvi d’informació, dades i documents entre administracions, entre els quals es troba el Sistema d’Interconnexió de Registres (SIR); els sistemes de posada a la disposició de notificacions en format electrònic (DEHú i Notific@), i els sistemes d’apoderament i representació.
Així mateix, forma part d’este conveni l’ús de la Plataforma d’intermediació de dades (PID), el Punt d’accés general electrònic de l’AGE (PAGe) i els inventaris d’informació administrativa (DIR3 i SIA).
La posada a la disposició d’estes solucions es podrà realitzar en mode producte o en mode servici, segons determine la Secretaria General d’Administració Digital (SGAD) de l’Estat, a través de la Xarxa SARA, d’acord amb la Norma Tècnica d’Interoperabilitat de requisits de connexió a la xarxa de comunicacions de les administracions públiques espanyoles.
Este conveni de col·laboració no comporta obligacions econòmiques per a la Generalitat. Cada part firmant cobrirà amb càrrec als seus pressupostos els costos operatius que es generen.
El conveni tindrà una duració de quatre anys, prorrogable quatre anys més, i resultarà eficaç una vegada inscrit, en el termini de 5 dies hàbils des de la seua formalització, en el Registre electrònic estatal d’òrgans i instruments de cooperació del sector públic estatal.