Detalle nota de prensa
Visor detalle nota de prensa
Marciano Gómez considera “imprescindible l’aval tècnic i econòmic” de la proposta del Ministeri de Sanitat sobre l’estatut marc
- El conseller insistix que “no es pot legislar sense una memòria tècnica, jurídica i econòmica i sense un pressupost totalment necessari perquè es puguen desenrotllar millores per als professionals”
- El titular de Sanitat mostra el seu acord a reformar l’estatut marc “però no d’esquena a les comunitats autònomes” i exigix “lleialtat institucional, compromís, diàleg i rigor”
El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, considera que “és imprescindible que la proposta del Ministeri de Sanitat sobre l’Estatut marc dels professionals sanitaris tinga aval tècnic i econòmic”.
El titular de Sanitat ha insistit que “no es pot legislar sense una memòria tècnica, jurídica i econòmica i sense un pressupost totalment necessari perquè es puguen desenrotllar millores en benefici dels professionals i que les propostes no queden en lletra morta”.
El conseller s’ha manifestat una vegada més a favor de “reformar de manera seriosa i útil l’actual estatut marc per a adaptar-ho als canvis de la societat espanyola actual i de les condicions actuals dels professionals”. “Però no podem estar d’acord que es faça, una vegada més, d’esquena a les comunitats autònomes, per la qual cosa exigim lleialtat institucional, compromís, diàleg i rigor”, ha afegit.
Marciano Gómez ha lamentat que l’actual equip del Ministeri de Sanitat no siga capaç de reconéixer els seus errors davant una situació en la qual hi ha un malestar generalitzat, entre els responsables de la gestió en les comunitats autònomes, les organitzacions sindicals i en els professionals del Sistema Nacional de Salut.
Així mateix, ha indicat que “a esta incapacitat manifesta del Govern central per a reformar una norma fonamental per als sanitaris, se suma el desistiment de responsabilitat per a resoldre un dels majors problemes que té el Sistema Nacional de Salut, com és el dèficit estructural de professionals”.
En este sentit, ha recordat que la situació laboral de la qual es queixen els professionals sanitaris “s’aguditza per una falta de professionals que és conseqüència que el Govern d’Espanya no complisca amb la seua obligació proposant les places de sanitaris que són necessàries”.
El conseller ha assenyalat que després de l’última reunió de la Mesa Sectorial del Ministeri de Sanitat “ha tornat a quedar demostrada la incapacitat de la ministra Mónica García per a abordar una reforma tan important com és la de l’estatut marc”. Per això, ha convidat la ministra “a practicar un diàleg seriós i compromés amb les comunitats autònomes perquè de veritat es millore entre tots els responsables les condicions dels professionals i en definitiva del sistema sanitari, en general”.