Detalle nota de prensa
Visor detalle nota de prensa
El Consell aprova la pròrroga de convenis amb sis entitats professionals per a facilitar la tramitació telemàtica de documents tributaris
- Amb esta mesura es pretén facilitar el compliment de les obligacions formals de les persones contribuents
- S’agilitzen els tràmits relacionats amb els impostos sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats i sobre successions i donacions
El Consell ha aprovat la pròrroga dels convenis de col·laboració entre la Conselleria d’Hisenda i Economia i el Col·legi de Procuradors dels Tribunals de València, el Col·legi Oficial d’Economistes d’Alacant, el Col·legi d’Advocats de Castelló, l’Associació Professional d’Assessories de Pimes (Aserorlex), l’Agrupació d’Assessories d’Empreses ADADE i el Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Galícia per a facilitar la presentació i tramitació telemàtica de documents amb transcendència tributària davant l’Agència Tributària Valenciana.
Gràcies a la mediació tècnica de la Societat d’Infraestructures i Servicis de Telecomunicacions i Certificació (ISTEC), estos acords permetran facilitar el compliment de les obligacions tributàries de la ciutadania. Per a fer-ho, s’autoritza les persones col·legiades a prestar servicis de gestió tributària mitjançant mecanismes de comunicació i representació àgils i senzills.
La pròrroga d’estos convenis permetrà agilitzar els tràmits relacionats amb l’autoliquidació de compravenda de vehicles usats i de l’impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats, així com de l’impost sobre successions i donacions, entre altres.
La col·laboració establida permetrà reduir de manera significativa els desplaçaments de la ciutadania a les oficines públiques. En el seu lloc, els intercanvis d’informació es realitzaran directament entre sistemes informàtics, que compliran amb els requisits normatius vigents i oferiran totes les garanties jurídiques i tècniques necessàries.
Funcionament
En virtut d’estos acords, l’Agència Tributària Valenciana autoritza les persones col·legiades a presentar, per via telemàtica, en representació de terceres persones, i a través del Sistema d’Ajuda a la Recepció d’Autoliquidacions (SAR@) o de la plataforma de tramitació electrònica de la Generalitat, les declaracions, autoliquidacions, comunicacions i altres documents tributaris.
Així mateix, s’articulen els mecanismes necessaris per a la presentació i ingrés de declaracions i autoliquidacions en forma agregada o per lots i s’establixen mecanismes específics de custòdia i remissió de la documentació.
S’afavorix d’esta manera que la col·laboració amb els col·lectius de grans presentadors davant l’Agència Tributària Valenciana es desenrotlle a través de vies permanents i estables i amb unes pautes normalitzades i sistematitzades.