Detalle nota de prensa
Visor detalle nota de prensa
El Consell aprova la tramitació d’urgència del Decret de simplificació administrativa de formularis
- L’objectiu és implementar un procés més àgil, accessible i intuïtiu que minimitze la sol·licitud de dades que ja es troben en poder de la Generalitat
- El nou text perseguix posar fi a la dispersió, duplicitat i complexitat dels formularis existents que generen ineficiències i dificulten l’eficàcia administrativa
El Ple del Consell ha acordat declarar la urgència en la tramitació del projecte de Decret de simplificació administrativa de formularis. El seu objectiu se centra a establir els principis i requisits que han de complir els formularis, de manera que resulten accessibles, intuïtius i que minimitzen la sol·licitud de dades que ja es troben en poder de la Generalitat.
Així mateix, amb este decret es perseguix fomentar l’ús de tecnologies avançades en la precàrrega i validació automàtica de dades, a més de promoure la interoperabilitat entre administracions i l’ús d’assistents conversacionals en el moment d’omplir els formularis de manera guiada. També es regulen mecanismes de revisió i un sistema de retroalimentació ciutadana per a la seua millora.
La tramitació urgent d’este projecte de decret està justificada per la necessitat immediata de disposar d’un marc comú que possibilite la revisió sistemàtica dels formularis en els diferents departaments de la Generalitat, així com la seua integració en els sistemes de tramitació electrònica i en coherència amb els objectius que establix el pla Simplifica i el pla GEN Digital 2025.
En l’actualitat, la dispersió, duplicitat i complexitat dels formularis existents generen importants ineficiències i dificulten poder disposar d’una òptima regulació i eficàcia administrativa.
Per a esmenar esta situació, la normalització de formularis que impulsa la Direcció General de Simplificació Administrativa de Presidència de la Generalitat constituïx una mesura clau per a avançar en la simplificació real dels procediments i garantir una tramitació més àgil, comprensible i digitalment accessible.
Este projecte de decret s’emmarca en l’estratègia global de la Generalitat per a millorar la qualitat dels servicis públics, reduir les càrregues administratives i agilitzar l’activitat de l’Administració autonòmica. Tot això, en un context de transformació digital i modernització de les administracions públiques, en el qual la Generalitat afronta el desafiament d’adaptar les seues estructures i processos a les noves tecnologies de la informació i la comunicació.