Detalle nota de prensa
Visor detalle nota de prensa
El Consell actualitza el format oficial dels documents acreditatius de les persones que integren els cossos de Policia Local
- Emergències i Interior expedirà els carnets dels membres en actiu de la Policia Local i implanta també estos documents per a persones jubilades en el cos i animals integrats en unitats especialitzades
El Consell ha aprovat un decret que actualitza els formats oficials dels documents d’acreditació dels membres en actiu de la Policia Local en la Comunitat Valenciana i implanta, per primera vegada, estos documents identificatius per a les persones que es jubilen en este cos i per als animals integrats en les unitats especialitzades.
La nova norma substituïx al decret fins ara vigent, que data de 1998, pel qual es regulava l’homogeneïtzació de mitjans tècnics, l’acreditació i el registre de policies locals de la Comunitat. S’actualitza així este marc normatiu, d’acord amb les dades que obligatòriament han de constar en el registre de policies locals, de manera que serà la Conselleria d’Emergències i Interior la que expedisca estos documents.
D’esta manera, els carnets, plaques i portacarnets dels membres en actiu de la Policia Local passaran d’emetre’s pels diferents ajuntaments a ser expedits per l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (AVSRE).
A més, com a novetat, el decret introduïx l’expedició del document acreditatiu de la condició de persona policia jubilada, la identificació del personal interí i del personal en pràctiques i l’acreditació dels cavalls i cans integrats en les unitats especialitzades dels cossos de Policia Local. Estos documents seran expedits pels respectius ajuntaments, si és el cas.
La Llei 17/2017, de coordinació de policies locals de la Comunitat Valenciana establix, com una de les funcions de l’organisme de la Generalitat competent esta matèria, la promoció de l’homogeneïtat dels sistemes i mitjans d’acreditació professional.
Amb l’aprovació d’este decret, es fa un pas més en la coordinació d’este col·lectiu funcionarial, mitjançant l’adequació a esta llei de les característiques dels documents acreditatius de pertinença a la Policia Local en tot el territori autonòmic, la qual cosa contribuïx, a més, a reforçar la seguretat jurídica i a permetre una millor identificació corporativa.
La Llei de coordinació de policies locals preveu també l’expedició d’un document acreditatiu de la condició de persona jubilada en el cos. En conseqüència, s’ha efectuat la regulació dels procediments d’expedició, substitució i retirada dels diferents documents d’acreditació d’esta condició.