Detalle nota de prensa
Visor detalle nota de prensa
Educació amplia el seu programa de benestar emocional amb una nova formació oberta a tot el professorat
- La formació es desenrotllarà els dies 24 i 27 de novembre i 1 i 3 de desembre
- La Conselleria reafirma el seu compromís amb una educació emocional conscient, que reconeix la importància de la cura mútua i el desenrotllament de competències socioemocionals
La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació reforça el seu compromís amb el benestar emocional en els centres educatius amb una nova acció formativa impulsada per la Direcció General d’Innovació i Inclusió Educativa (DGIIE), a través del CEFIRE d’Educació Inclusiva, Benestar i Salut Mental (EIBSM).
Amb el títol ‘Escoles sensibles al trauma: ferramentes per a la resiliència personal i social’, esta nova proposta oferix al professorat un recorregut formatiu que aprofundix en l’impacte del trauma en la infància i l’adolescència, així com en el paper de l’escola com a entorn de protecció, cura i reparació emocional.
La formació, conduïda per l’equip d’Alma Serra, es desenrotllarà els dies 24 i 27 de novembre i 1 i 3 de desembre, compta amb places il·limitades i està dirigida a tot el professorat de la Comunitat Valenciana.
Esta iniciativa s’emmarca en la línia de treball que la Direcció General d’Innovació i Inclusió Educativa impulsa des de 2023, centrada a enfortir les capacitats del sistema educatiu per a atendre les necessitats emocionals de l’alumnat i del personal docent. L’objectiu és consolidar una xarxa educativa sensible, inclusiva i resilient, capaç de respondre davant les situacions emocionals que afecten la convivència i a l’aprenentatge.
Des de la seua posada en marxa, este programa ha desenrotllat un conjunt d’actuacions clau, entre les quals es troba una formació massiva en intervenció en crisis, dirigida a docents i equips directius, la creació d’equips d’intervenció conjunta amb les unitats especialitzades d’orientació (UEO), la Inspecció Educativa i el Col·legi Oficial de Psicologia de la Comunitat Valenciana, així com la col·laboració amb el sistema sanitari, a través de les unitats de detecció precoç que acompanyen el sistema educatiu valencià des del curs passat.
A més, s’ha llançat el Programa d’acompanyament socioemocional EDEX, amb més de 1.000 centres inscrits, s’han elaborat dos guies d’acompanyament emocional, que oferixen orientacions pràctiques al professorat i s’ha consolidat d’una formació contínua en acompanyament emocional, amb més de 8.000 docents participants.
La Direcció General de Salut Mental i Addiccions de la Conselleria de Sanitat ha exercit un paper fonamental en la consolidació d’este model de treball conjunt, que situa el benestar emocional com a pilar bàsic de la qualitat educativa.
Amb esta nova edició formativa, la Conselleria reafirma el seu compromís amb una educació emocionalment conscient, que reconeix la importància de la cura mútua, la prevenció del malestar i el desenrotllament de competències socioemocionals en tota la comunitat educativa.
Tota la informació sobre les formacions anteriors, els materials disponibles i la inscripció en la nova proposta ‘Escoles sensibles al trauma’ es pot consultar en l’enllaç següent.