Visor detalle nota de prensa

Justícia, Transparència i Participació

La Conselleria de Justícia oferirà espais de la Generalitat per a albergar el nou Palau de Justícia de Xàtiva

30/03/2026
  • Nuria Martínez assegura que la Generalitat està donant l’impuls necessari al projecte perquè puga avançar i donar servici als ciutadans com més prompte millor
  • La consellera ha recordat que és una infraestructura necessària per a este partit judicial que proporciona assistència a dos comarques

La consellera de Justícia, Transparència i Participació, Nuria Martínez, ha avançat que la Conselleria de Justícia ha iniciat els tràmits perquè la Direcció General de Patrimoni puga trobar nous espais per al nou Palau de Justícia de Xàtiva.

Nuria Martínez ha fet este anunci després de participar en la jornada d’orientació ‘Coneix el teu futur’, organitzada pel Col·legi Claret de Xàtiva —del qual va ser alumna— amb l’objectiu que els seus estudiants coneguen, de la mà d’antics alumnes, les possibles eixides professionals de les diferents àrees de coneixement.

La consellera ha explicat que la Conselleria estava esperant que, per part de l’Ajuntament, es facilitara un sòl a on poder situar eixa nova ubicació per al Palau de Justícia. “Fins a la data, no se’ns ha donat eixa opció, i, per part de la Conselleria, sí que s’han iniciat ja els tràmits corresponents per a, a través de Patrimoni, poder buscar una ubicació a on allotjar el futur Palau de Justícia de Xàtiva”, ha matisat.

Nuria Martínez ha recordat que és una infraestructura molt necessària per a este partit judicial. “Ja vaig dir des del primer moment que això no suposava ficar en un calaix eixe projecte, sinó que calia fer una infraestructura que atenguera les necessitats que requerixen el partit judicial i els ciutadans de les dos comarques a les quals dona servici”, ha defés.

“Havíem de desembossar això per a trobar una solució. Fins al moment no he tingut resposta per part de l’Ajuntament, i, després d’esperar un temps prudencial, hem activat el mecanisme per a buscar eixe espai”, ha assegurat Nuria Martínez.

“Des d’esta Conselleria li hem donat l’impuls que se li ha de donar perquè avance. Estem sent tan ràpids com podem, perquè, insistisc, és una infraestructura necessària per al partit judicial de Xàtiva”, ha destacat la titular de Justícia.

La consellera de Justícia, Transparència i Participació, Nuria Martínez, ha avançat que la Conselleria de Justícia ha iniciat els tràmits perquè la Direcció General de Patrimoni puga trobar espais per al nou Palau de Justícia de Xàtiva.

Nuria Martínez, que ha participat en la jornada d’orientació ‘Coneix el teu futur’, organitzada pel Col·legi Claret de Xàtiva, ha explicat que la Conselleria “estava esperant que, per part de l’Ajuntament, es facilitara un sòl a on poder situar eixa nova ubicació per al Palau de Justícia”. “Fins a la data, no se’ns ha donat eixa opció, i, per part de la Conselleria, sí que s’han iniciat ja els tràmits corresponents per a, a través de Patrimoni, poder buscar una ubicació a on allotjar el futur Palau de Justícia de Xàtiva”, ha manifestat.

Martínez ha recordat que és una infraestructura necessària per a este partit judicial. “Ja vaig dir des del primer moment que això no suposava ficar en un calaix eixe projecte, sinó que calia fer una infraestructura que atenguera les necessitats que requerixen el partit judicial i els ciutadans de les dos comarques a les quals dona servici”, ha defés.

“Havíem de desembossar això per a trobar una solució. Fins al moment no he tingut resposta per part de l’Ajuntament, i, després d’esperar un temps prudencial, hem activat el mecanisme per a buscar eixe espai”, ha assegurat Nuria Martínez.

“Des d’esta Conselleria li hem donat l’impuls que se li ha de donar perquè avance. Estem sent tan ràpids com podem, perquè, insistisc, és una infraestructura necessària per al partit judicial de Xàtiva”, ha destacat la titular de Justícia.

Galeria d'imatges

Talls de veu relacionats