Detalle nota de prensa
Visor detalle nota de prensa
La Generalitat participa en l’SNUC 2026 d’Estocolm per a impulsar la innovació en les comunicacions d’emergències, seguretat i protecció civil
- L’empresa pública ISTEC ha sigut present en el congrés celebrat a Estocolm que ha reunit 300 professionals de tot el món
- Esta classe de fòrums permet a la Generalitat avançar en la modernització de les seues infraestructures i alinear-se amb els estàndards internacionals
L’empresa pública ISTEC (Infraestructures i Serveis de Telecomunicacions i Certificació) de la Generalitat ha participat en el Congrés internacional SNUC 2026, celebrat a Estocolm els dies 15 i 16 d’abril, una trobada de referència a Europa en l’àmbit de les comunicacions crítiques.
L’esdeveniment ha reunit més de 300 professionals de tot el món, entre ells experts, operadors, administracions públiques i empreses tecnològiques, amb l’objectiu de compartir experiències i analitzar les principals tendències del sector, especialment en el desenrotllament de xarxes de missió crítica utilitzades pels servicis d’emergències, seguretat i protecció civil.
Durant el congrés es van abordar qüestions clau com la interoperabilitat entre xarxes públiques i privades, la continuïtat de les comunicacions en qualsevol circumstància i el paper creixent de la intel·ligència artificial en la gestió d’entorns crítics. Així mateix, es van presentar diverses solucions tecnològiques orientades a missions crítiques, incloent-hi dispositius segurs, terminals robustos i eines de comunicació satel·litària.
Durant la seua participació, ISTEC ha conegut de primera mà les últimes innovacions en comunicacions professionals i ha intercanviat experiències amb altres operadors internacionals. Esta classe de fòrums permet a la Generalitat avançar en la modernització de les seues infraestructures i alinear-se amb els estàndards internacionals.
Entre els àmbits analitzats destaquen l’evolució de les xarxes TETRA, la seua integració amb tecnologies de banda ampla i el desenrotllament de noves eines per a la gestió operativa d’emergències, aspectes directament vinculats amb la xarxa COMDES.
La presència d’ISTEC en SNUC 2026 reforça el seu compromís amb la innovació i amb la millora contínua dels servicis de telecomunicacions que presta al conjunt del sector públic i a la ciutadania.
El congrés SNUC es consolida com la cita de referència en la qual es definixen les tendències que marcaran el futur de les comunicacions segures. En este context, la col·laboració tecnològica amb Airbus contribuïx al fet que la xarxa COMDES continue situant-se entre les més avançades d’Espanya, donant servici a més de 18.000 usuaris dels àmbits de la seguretat i les emergències en la Comunitat Valenciana.