Detalle nota de prensa
Visor detalle nota de prensa
El Consell col·labora amb el Consorci Casa del Mediterráneo per a la realització de programes i activitats durant 2026
- La Generalitat manté la col·laboració amb l’entitat pública la labor de la qual és fomentar el coneixement i els llaços entre Espanya i la resta de nacions mediterrànies en àrees com la cultura, l’economia o el canvi climàtic, entre altres
El Ple del Consell ha aprovat un conveni de col·laboració amb el Consorci Casa del Mediterráneo per a finançar els gastos ordinaris i la realització de programes i activitats durant l’exercici 2026.
A través d’este conveni, la Generalitat aportarà 200.000 euros i el Consorci Casa del Mediterráneo es compromet a la realització efectiva de les activitats, d’acord amb la programació que es presenta per a cada semestre en les corresponents reunions del Consell Rector del Consorci Públic Casa del Mediterráneo.
El conveni, que continua amb la col·laboració iniciada des de la creació del Consorci en 2009, reitera el suport a l’entitat pública, la labor principal de la qual és fomentar el coneixement i els llaços entre Espanya i la resta de nacions mediterrànies en àrees tan diverses com la cultura, l’economia, el canvi climàtic, la igualtat de gènere o la innovació científica i tecnològica.
Així, es crearà una comissió de seguiment per a supervisar l’execució del conveni i adoptar les decisions necessàries per a la realització correcta de les activitats. Esta comissió estarà formada per dos titulars de la Generalitat amb competències en matèria d’acció exterior, així com per dos titulars del Consorci. La presidència de la Comissió serà exercida pel director de Casa Mediterráneo.
El Consorci Públic Casa Mediterráneo està conformat pel Ministeri d’Afers Exteriors i de Cooperació, l’Agència Espanyola de Cooperació Internacional per al Desenrotllament (AECID), la Generalitat, la Diputació d’Alacant i els ajuntaments d’Alacant, Benidorm i Xàbia.