Detalle nota de prensa
Visor detalle nota de prensa
Albalat ressalta que la Generalitat reduïx per tercer mes consecutiu la llista d’espera de dependència amb prop de 190.000 persones ateses
- El pla de xoc impulsat per la Conselleria de Servicis Socials per a reforçar la tramitació d’expedients permet disminuir la llista d’espera, a pesar de l’impagament de 4.000 milions d’euros de l’Estat
- En els quatre primers mesos de 2026 s’han resolt més de 3.000 sol·licituds i s’han abonat 257,6 milions d’euros
La consellera de Servicis Socials, Família i Infància, Elena Albalat, ha destacat que la Generalitat ha reduït, per tercer mes consecutiu, la llista d’espera de dependència. Prop de 190.000 valencians i valencianes tenen ja reconegut este dret en la Comunitat Valenciana “gràcies al pla de xoc implementat per la Generalitat a l’inici de la legislatura”, ha explicat.
En concret, la llista d’espera ha descendit de manera continuada durant els últims tres mesos, amb una reducció de 392 persones en febrer, 210 en març i 157 en abril, la qual cosa evidencia la tendència positiva en l’agilitació del sistema.
Així mateix, el balanç reflectix una tendència a l’alça en persones ateses. “Des de principis d’any, hem resolt més de 3.000 sol·licituds i hem abonat 257,6 milions d’euros, cosa que significa que estem responent a més de mil expedients mensuals de mitjana”, ha destacat la consellera.
En este sentit, Albalat ha subratllat l’important esforç inversor realitzat per la Generalitat en 2025 amb una inversió que va arribar als 1.474 milions d’euros, la xifra més alta de la història de la Comunitat Valenciana, la qual cosa suposa 651 milions d’euros més que fa tres anys i un increment del 79 % assumit majoritàriament per la Generalitat.
Segons la consellera “estes dades confirmen la recuperació del sistema d’atenció a la dependència i l’esforç del Consell per a donar resposta a persones i famílies que necessiten un servici o una prestació econòmica per a fer front al seu dia a dia”.
La titular de Servicis Socials s’ha referit novament a l’infrafinançament del sistema i ha reiterat que “la Generalitat assumix el 80 % del cost mentres que l’Estat només aporta el 20 %”, per la qual cosa ha lamentat que “el Govern d’Espanya incomplisca el repartiment equitatiu del 50 % que marca la llei”.
De la mateixa manera, ha recordat que des que va assumir el càrrec de consellera en el Consell ha remés cinc cartes al Govern central “per a abordar solucions a l’infrafinançament i exigir el pagament de 4.000 milions d’euros que es deu a la Comunitat Valenciana”.
Pla de xoc
Finalment, ha destacat els resultats del pla de xoc impulsat per la Conselleria per a reforçar la tramitació d’expedients. Este pla, basat en la simplificació dels procediments administratius i el reforç tecnològic, ja ha començat a donar els seus fruits i, així durant el primer quadrimestre de 2025 s’ha registrat un increment del 85 % en el nombre de resolucions respecte al tancament de 2024.
A més, esta mesura inclou un pla d’ocupació temporal que ja es troba en execució i que preveu la incorporació progressiva de personal a Alacant, València i Castelló per a reforçar els equips de valoració i agilitzar la tramitació d’expedients.
Galeria d'imatges
Talls de veu relacionats
Elena Albalat